آخرین فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌ی ساخت پهپادهای فضایی

به تازگی تیمی از دانشمندان در مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا کار بر روی روبات پهپادشکلی را ادامه داده اند که قابلیت پرواز در محیط‌های تاریک و فاقد اتمسفر را داشته و حتی می تواند با اتمام شارژ باتری هایش به پایگاه اصلی بازگشته و خود را برای ادامه مأموریت آماده سازد.

تاریخ ویرایش: 18 مرداد ماه 1394

ناسا بر روی ساخت پهپادی کار می کند که در آینده با پرواز در آسمان مریخ، به توسعه اکتشافات در این سیاره کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به طور کلی از پهپادها به عنوان سیستم های پروازی انعطاف پذیری یاد می شود که نه تنها سرعت پروازی قابل توجهی دارند بلکه قابلیت رساندن خود به نقاط دور از دسترس و کمتر شناخته شده را نیز دارند و حالا تصور کنید اگر این ماجراجویی در مریخ یا یک سیارک صورت گیرد.

ناسا پهپاد فضایی می سازد

به تازگی تیمی از دانشمندان در مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا کار بر روی روبات پهپادشکلی را ادامه داده اند که قابلیت پرواز در محیطهای تاریک و فاقد اتمسفر را داشته و حتی می تواند با اتمام شارژ باتری هایش به پایگاه اصلی بازگشته و خود را برای ادامه مأموریت آماده سازد.

در واقع دانشمندان ناسا با انجام مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده اند که جهت بهره برداری از منابع طبیعی مریخ و یا سایر اجرام مهم فضایی و در نهایت توسعه اکتشافات در خارج از مرزهای زمین چاره ای نیست جز آگاهی یافتن از محل دقیق این منابع و در این میان پهپادهای فضایی می توانند یاری رسان باشند.

عملا امکان دستیابی به حفره هایی با دیواره های پرشیب در مریخ و سایر سیارک ها وجود ندارد اما پهپادها می توانند وارد هر حفره مرموز و ناشناخته ای شده و اطلاعات مهمی درخصوص ساختار و منابع طبیعی آنها به دانشمندان ارایه کنند.

دانشمندان ناسا در گام بعدی تلاش می کنند تا نسخه ای از پهپادهای فضایی تولید کنند که قابلیت نمونه برداری از مریخ را هم داشته باشند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید