عرضه دوربین با لنز تعویض شونده ویژه‌ی پهپادها

یک شرکت فناوری از عرضه لنزهای تعویض شونده جدیدی خبر داده که تهیه عکس با کیفیت 4K را ممکن می‌کنند. این لنزها که ویژه‌ی تصویربرداری در فضای باز و پرلرزش هستند Zenmuse X5 و X5Rنام دارند و توسط شرکت دی جی آی طراحی شده اند.

تاریخ ویرایش: 23 شهریور ماه 1394

یک شرکت فناوری از عرضه لنزهای تعویض شونده جدیدی خبر داده که تهیه عکس با کیفیت 4K را ممکن می‌کنند.

این لنزها که ویژه‌ی تصویربرداری در فضای باز و پرلرزش هستند Zenmuse X5 و X5Rنام دارند و توسط شرکت دی جی آی طراحی شده اند.

دوربین های دیجیتال مجهز به این لنزها را می توان بر روی پهپادهای اینسپایر 1 ساخت شرکت دی جی آی نصب کرده و مورد استفاده قرار داد.

هر دو دوربین مجهز به حسگرهای تصویربرداری 16 مگاپیکسلی میکرو سه چهارم هستند که پیش از این توسط شرکت هایی همچون المپیوس و پاناسونیک هم به کار گرفته شده اند. کاربران می توانند این دوربین ها را به گونه ای تنظیم کنند که در زمان فیلم برداری ویدیویی در هر ثانیه 24 یا 30 فریم تهیه نمایند.

یکی از مزایای این دوربین امکان کنترل فوکوس و میزان بازبودن دیافراگم از راه دور و با استفاده از یک برنامه همراه است که بر روی آی پد نصب می شود. البته تنظیمات مربوطه باید بر روی دوربین از قبل فعال شود.

تنها مزیت مدل X5R بر X5 امکان ضبط تصاویر ویدیویی باکیفیت و حرفه ای CinemaDNG RAW بر روی کارت حافظه میکرواس دی یا اس اس دی با ظرفت 512 گیگابایت است. نرخ متوسط ضبط تصاویر ویدیویی 1.7 گیگابیت در ثانیه است حال آنکه استاندارد لنز X5 در این زمینه 60 مگابیت در ثانیه است.

قیمت این لنزها با توجه به امکاناتی که دارند بسیار بالاست و به ترتیب به 4500 و 8000 دلار می رسد. بنابراین احتمالا تنها افراد حرفه ای از آنها استفاده خواهند کرد.

منبع: فارس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید