راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی تونل باد در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

رئیس دانشکده مکانیک و هوافضای دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی مرکز تحقیقاتی تونل باد در این دانشکده خبر داد و گفت: از این طریق می توان گام مهمی در کاربردی کردن طرح های پژوهشی برداشت.

تاریخ ویرایش: 4 مهر ماه 1394

رئیس دانشکده مکانیک و هوافضای دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی مرکز تحقیقاتی تونل باد در این دانشکده خبر داد و گفت: از این طریق می توان گام مهمی در کاربردی کردن طرح های پژوهشی برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد نجفی از راه اندازی دو مرکز تحقیقاتی در دانشکده مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: مراکز تحقیقاتی «تونل باد» با کاربرد آزمایشهای مرتبط با ساخت مدل هواپیماها، پهپادها و همچنین راه اندازی کارگاه ماشین‌های ابزار پیشرفته و CNC که مجموعه‌ای آموزشی – تحقیقاتی است، از اهداف  این دانشکده به شمار می روند.

وی افزود: با راه اندازی این مراکز تحقیقاتی می توان گام بسیار مهمی در کاربردی کردن طرحهای پژوهشی و همچنین جامعه عمل پوشاندن به یکی از اهداف این دانشکده که آموزش علمی توام با دانش عملی است، برداشت.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این دانشکده همکاری با مراکز علمی، صنعتی و دانشگاه های داخلی و خارجی است که علاوه بر درآمدزایی می تواند در افزایش سطح کیفی آموزشی دانشجویان تأثیر بسزایی داشته باشد.  

نجفی با بیان اینکه در حال حاضر دانشکده مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات دارای دو انجمن علمی-دانشجویی است، اضافه کرد: انجمن های علمی هوافضا و هسته علمی مکانیک دو انجمن علمی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات هستند که در مسابقات علمی – تحقیقاتی‌های مختلف کشوری نیز فعال هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن واحد علوم و تحقیقات در بین ۷۵۰ دانشگاه برتر دنیا گفت: به نظر من برای بهبود هرچه بهتر این رتبه، فاکتورهای مختلفی را باید نسبت به گذشته ارتقا دهیم که افزایش کیفیت آموزش، جذب هرچه بیشتر اساتید قادر به تدریس موثر و توانایی پژوهش و تحقیق، جذب طرح‌های پژوهشی از صنعت و درآمدزایی و کاربردی کردن طرحها و پروژه‌های تعریف شده توسط اساتید محترم از جمله مهمترین این فاکتورها است.

رئیس دانشکده مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات با اشاره به راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد  طراحی جامدات در این دانشکده گفت: از آنجایی که علم مکانیک پایه تمامی رشته های مهندسی است، برای تکمیل گرایش‌های این رشته در واحد علوم و تحقیقات، گرایش طراحی جامدات از سال گذشته در دانشکده مکانیک و هوافضای این واحد راه اندازی شده و دانشجو می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب