جوان‌سازی پره‌های داغ توربین‌های گازی توسط شرکت ایرانی

یک شرکت دانش بنیان موفق به جوان‌سازی پره‌های توربین گازی شد تا از این طریق میزان ارزبری از کشور کاهش پیدا کند. این شرکت موفق شده است با استفاده از عملیات مخصوص حرارتی، تیغه‌های داغ توربین‌گازی را جوان‌سازی کند.

تاریخ ویرایش: 8 مهر ماه 1394

یک شرکت دانش بنیان موفق به جوان‌سازی پره‌های توربین گازی شد تا از این طریق میزان ارزبری از کشور کاهش پیدا کند.

علی یزدانیان، مدیر عامل شرکت دانش بنیان «نوپویان» در گفتگو با مهر گفت: با توجه به اینکه کارکرد پره های توربین گازی بعد از مدتی کاهش پیدا می کند، موفق شدیم تا با استفاده از عملیات مخصوص حرارتی، تیغه های داغ پره‌های توربین گازی را جوان سازی کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از این روش دوره کارکرد این پره ها افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم نیاز داشتیم که تجهیزاتی مانند توربین های گازی دوباره مورد استفاده قرار بگیرند، از این رو  اقداماتی انجام دادیم تا دوره کارکرد این تجهیزات را تا ۷۰ درصد بیشتر کنیم.

وی عنوان کرد: می توانیم کارکرد پره های تورببین گازی را با پوشش خاص، جوان سازی و آزمایشات مختلف بر روی قطعا افزایش دهیم. البته می توان گفت کارکرد پره های توربین ها به  ۱۵ الی ۲۰ سال گذشته باز می گردد.

توربین گاز
توربین گاز

یزدانیان با بیان اینکه افزایش کارکرد توربین ها باعث کاهش هزینه ها و مانع ارزبری از کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: پره های توربین با دمای بالایی کار می کنند و عظیم الجثه هستند از این رو افزایش کارکردشان می تواند خیلی موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه تا کنون دو پروژه جوان سازی توربین گازی را به نتیجه رسانده ایم، افزود: در حال حاضر بر روی پروژه سوم فعالیت می کنیم. اغلب، شرکت نفت مخاطب اصلی برای جوان سازی پره های توربین ها است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید