پرتاب ماهواره دوستی در سال جاری

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه ماهواره زهره از دستور کار خارج نشده است، از پرتاب ماهواره دوستی در سال جاری خبر داد.

تاریخ ویرایش: 22 تیر ماه 1395

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه ماهواره زهره از دستور کار خارج نشده است، از پرتاب ماهواره دوستی در سال جاری خبر داد.

به گزارش آنا به نقل از ایسنا، دکتر محسن بهرامی در حاشیه مراسم بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از مرکز فضایی البرز با بیان اینکه ماهواره زهره یک ماهواره ملی است، افزود: «ماهواره دوستی از دستور کار ما خارج نشده است و امسال به فضا پرتاب خواهد شد».

وی همچنین از تغییر نام ماهواره‌ها خبر داد و در این‌باره توضیح داد: «ممکن است که در آینده یک دانشگاه 10 ماهواره فضایی طراحی کند و بسازد؛ از این رو باید هر کدام از این ماهواره‌ها با نام مشخصی به ثبت برسند».

بهرامی با بیان اینکه ماهواره‌های ساخته شده باید به ثبت بین‌الملل برسد، خاطرنشان کرد: «این امر در خصوص هواپیماها نیز صادق است. از این رو از این به بعد ماهواره‌های ساخته شده با نام مشخصی به ثبت می‌رسند».

رئیس سازمان فضایی به وضعیت ماهواره مصباح اشاره کرد و افزود: «این ماهواره به دلیل پیچیدگی‌های قوانین بین‌المللی در کشور ایتالیاست و این مساله در حال حل شدن است ولی نمی‌توان زمان مشخصی برای بازگرداندن آن به کشور اعلام کرد».

بهرامی همچنین به از دست رفتن نقاط مداری ایران در فضا اشاره کرد و گفت: «یکی از وظایف سازمان فضایی پیگیری نقاط مداری است که ما امیدواریم در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کنیم».

بهرامی همچنین به بازدید معاون علمی رئیس جمهور از مرکز فضایی البرز اشاره کرد و یادآور شد: «یکی از درخواست‌های ما حضور شرکت‌های خصوصی و نوپا در حوزه فضا است که با بازدیدی که دکتر ستاری از این مرکز به عمل آورد، حمایت‌های خود را از این برنامه اعلام کرد».

وی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فضایی مربوط به پرتاب ماهواره‌ها نمی‌شود، خاطرنشان کرد: «در این حوزه فعالیت‌های بسیاری از جمله فعالیت‌های هنری می‌توان انجام داد که کارآمدی‌های زیادی در جامعه دارد، البته با این بازدید، فضا برای این امر ایجاد شد».

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید