خرید خودرو پرنده مسافربر توسط دوبی

مقامات شهر دوبی در امارات متحده عربی اعلام کرده‌اند که خودرو پرنده چهارملخه خودکاری که روی برج‌العرب پرواز می‌کرد، امتحان خود را پس داده است و به زودی به ناوگان حمل و نقل شهری می‌پیوندند.

تاریخ ویرایش: 1 اسفند ماه 1395

مقامات شهر دوبی در امارات متحده عربی اعلام کرده‌اند که خودرو هوایی چهارملخه خودکاری که روی برج‌العرب پرواز می‌کرد، امتحان خود را پس داده است و به زودی به ناوگان حمل و نقل شهری می‌پیوندند.

به گزارش آنا به‌ نقل از آسوشیتدپرس، کوادکوپتر یا چهارملخه، پدیده‌ای نوظهور در عرصه تکنولوژی‌ است که عمر نمونه‌های مینیاتوری آن هنوز به 10 سال نرسیده است اما آنقدر سریع پیشرفت کرده است که حالا می‌تواند همه چیز را حمل کند. دو سال قبل که آمازون اعلام کرد به‌زودی کالاهای مشتریان را با پهپاد به مقصد ارسال می‌کند، طرح این شرکت بسیار بلندپروازانه برآورد شد اما امروز خبر می‌رسد که تاکسی هوایی هم به‌زودی در خاورمیانه راه‌اندازی می‌شود.

خرید خودرو هوایی مسافربر توسط دوبی

متار الطائر، رئیس بخش حمل و نقل و جاده‌های دوبی، اعلام کرده است که خودرو هوایی EHang 184 محصول کشور چین که در نمایشگاه CES 2016 در لاس‌وگاس به نمایش درآمد و برای حمل یک مسافر طراحی شده است، به‌زودی در دوبی برای حمل و نقل به‌ کار گرفته می‌شود. دوبی یک برج معروف به‌نام برج العرب دارد که مدتی‌ است میزبان یک نمونه از EHang 184 بوده و از بالای آن پروازهای تفریحی و آزمایشی زیادی با این پرنده انجام شده است. اکنون با گذراندن دوره آزمایشی، این شهر در نظر دارد نخستین ناوگان حمل مسافر هوایی جهان را به شرکت چینی سفارش دهد.

پرنده‌ی EHang 184 یک پرنده رباتیک تمام اتوماتیک است که گنجایش حمل شخص و بار آن به وزن حداکثر 120 کیلوگرم را داراست. این پرنده می‌تواند نیم‌ساعت پرواز کند و در این مدت حداکثر مسافت 50 کیلومتر را طی کند.

خودرو هوایی EHang 184 محصول کشور چین

خودرو هوایی EHang 184 محصول کشور چین

خودرو هوایی EHang 184 محصول کشور چین

در طول مسیر خودرو هوایی در کنترل یک مرکز زمینی قرار دارد و تنها کاری که مسافر باید انجام دهد این است که پس از سوار شدن و بستن کمربند، مقصد را روی صفحه مشخص کند. وقتی که این طرح دوبی عملیاتی شود، احتمالا خاورمیانه و این شهر فانتزی پر از فناوری‌های گران‌قیمت، نخستین نقطه دنیا خواهد بود که تاکسی رباتیک هوایی دارد در حالی که آمریکا و اروپا هنوز برای صدور مجوز برای خودروهای زمینی بدون راننده، گرفتار سخت‌گیری‌های استاندارد هستند و پرواز خودرو هوایی در آمریکا باید از هزارتوی استانداردهای FAA عبور کند، دستور شیخ امارات، این شهر را پیشتاز کرده است.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا/آنا
(با اندکی ویرایش)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید