فضانوردان هند برای آموزش به روسیه می‌روند / برنامه‌ریزی هند برای نخستین ماموریت فضایی سرنشین‌دار تا سال 2022

دانشمندان هند برنامه‌ریزی کرده‌اند نخستین ماموریت سفینه سرنشین‌دار این کشور در هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال، طی سال ۲۰۲۲ انجام شود.

تاریخ ویرایش: 24 دی ماه 1397

اعضای خدمه نخستین سفینه فضایی ملی هندوستان گاگانانی احتمالا آموزش ابتدایی را در هند و آموزش پیشرفته را در روسیه انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا؛ این مطلب را کایلاساوادیوو سیوان رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند، ایسرو اعلام کرد. وی همچنین گفت: اولین پرواز ناو سرنشین‌دار هند، به شکل بدون سرنشین و برای آزمایش دستگاه‌های آن پیش از دسامبر سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود.

سیوان در مصاحبه با روزنامه هندی اکسپرس گفت: آموزش اولیه خدمه ناو کیهانی گاگانانی در هند برگزار خواهد شد و آموزش‌های پیشرفته ممکن است در روسیه انجام شود. بنا به گفته وی در گروه فضانوردان هند، زنان هم حضور خواهند داشت. او افزود آماده سازی این مأموریت تا دسامبر سال ۲۰۲۱ صورت می‌گیرد.

فضانوردان هند برای آموزش به روسیه می‌روند / برنامه‌ریزی هند برای نخستین ماموریت فضایی سرنشین‌دار تا سال 2022

در آغاز سال جاری، ایسرو اعلام کرد که انتخاب اولیه فضانوردانی که با سفینه هندی باید پرواز کنند آغاز شده است و نیرو هوایی این کشور ماموریت یافته از میان خلبانان، دو مرد و دو زن را برای این کار برگزیند.

نارندرا مودی نخست وزیر در ۱۵ اوت سال گذشته طی یک سخنرانی به مناسبت روز استقلال کشورش گفت: دانشمندان هند برنامه‌ریزی کرده‌اند اولین ماموریت سفینه سرنشین‌دار این کشور در هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال، طی سال ۲۰۲۲ انجام شود.

چند روز پس از آن، ایسرو اعلام کرد: ناو سرنشین‌دار این کشور با نام گاگانانی می‌تواند سه فضانورد را به مدار زمین ببرد و تا هفت روز در فضا بماند.

در ماه دسامبر، خبرگزاری رسمی دولت هند اعلام کرد: هند و روسیه یک گروه کاری مشترک برای همکاری در زمینه ناو سرنشین‌دار را ایجاد خواهند کرد. دیمیتری راگوزین، رئیس سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس در سپتامبر سال گذشته نیز گفته بود مسکو به دهلی نو پیشنهاد کرده است اعضای اولین خدمه فضایی هندی به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کنند.

در ماه اکتبر، هند و روسیه مدارک همکاری در زمینه فضانوردی را به امضا رساندند. این کار پس از مذاکرات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی نخست وزیر هند صورت گرفت. طرفین خاطرنشان کردند که در زمینه پرواز فضایی سرنشین‌دار همکاری خواهند کرد و آموزش خدمه هند می‌تواند در مرکز آموزش گاگارین در روسیه به انجام برسد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید