آینده چه شکلی است؟

طبق یک گزارش جدید درباره آینده فناوری، بزرگراه‌های زیر‌آبی، ورزش‌های هاوِربردی و تعطیلات در فضا ۵۰ سال دیگر کاملاً عادی خواهند شد.

تاریخ ویرایش: 31 شهریور ماه 1398

طبق یک گزارش جدید در باره آینده فناوری، بزرگراه‌های زیر‌آبی، ورزش‌های هاوِربردی و تعطیلات در فضا ۵۰ سال دیگر کاملاً عادی خواهند شد.

این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که زندگی در سال ۲۰۶۹ ممکن است کاملا با زندگی این روزهای ما فرق کند.

حق نشر عکس Samsung/Preconstruct بزرگراه زیر آبی
 بزرگراه زیر آبی (حق نشر عکس Samsung/Preconstruct)

این گزارش را سامسونگ تهیه کرده است و گروهی از آینده‌پژوهان آن را ساخته‌اند (کسانی که درزمینهٔ آینده پژوهش می‌کنند و بنا بر جریان‌های موجود پیش‌بینی‌هایی در مورد آن می‌کنند).

آنها فکر می‌کنند که روش‌های سفر ما در دنیا به کلی دگرگون خواهد شد و به موهبت وجود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های هوایی چیزی به نام راهبندان کاملاً به تاریخ می‌پیوندد.


پیشنهاد ما برای مطالعه:

تاکسی هوایی «ولوکوپتر» یک گام به موفقیت نهایی نزدیک شد (+تصاویر)


برای سفر‌های طولانی‌تر، در این گزارش پیش‌بینی شده است که بزرگراه‌های زیر آبی میان کشور‌ها کشیده می‌شود و با وسایل نقلیهٔ بسیار پر‌سرعت همه می‌توانند در کمتر از یک ساعت به سرعت برق ‌و ‌باد از کشوری به کشور دیگر بروند.

حق نشر عکس Samsung/Preconstruct  تاکسی‌های پرنده
 تاکسی‌های پرنده (حق نشر عکس Samsung/Preconstruct)

راکت‌های قابل‌استفادهٔ مجدد در لایه‌های بالاتر اتمسفر با سرعت خیلی زیاد پرواز می‌‌کنند به نحوی که زمان سفر بین لندن تا نیویورک به کمتر از ۳۰ دقیقه خواهد رسید.

و اگر بخواهید خیال‌تان کمی بیشتر جولان دهد، می‌توانید گردشگری فضایی را تصور کنید که همگانی و محبوب خواهد شد با هتل‌های لوکس فضایی که در مدار مریخ می‌چرخند.

حق نشر عکس Samsung/Preconstruct  طرح ساختمانی زیر‌زمینی که فضای سبز و امکانات ورزشی و مکان‌هایی برای زندگی دارد
طرح ساختمانی زیر‌زمینی که فضای سبز و امکانات ورزشی و مکان‌هایی برای زندگی دارد
(حق نشر عکس Samsung/Preconstruct)

در این رابطه حتما بخوانید:


ساختمان‌ها چه شکلی خواهند شد؟ یکی از آینده‌پژوهان‌ می‌گوید به دلیل کمبود جا، ساختمان‌ها زیر زمین ساخته می‌شوند با سنگ‌هایی که خاصیت جذب گرمای خورشید در تابستان را دارد که شهر را خنک نگه دارد و در زمستان آن را آزاد کند و همانند رادیاتور‌های بزرگی عمل کند که این "زمین‌خراش"ها را گرم کند.

برای تغذیهٔ این شهرهای زیر‌زمینی، گیاهانی که در زیر زمین با نور مصنوعی رشد کنند، در نظر گرفته شده است.

دکتر مورگان گای، آینده‌پژوه در زمینهٔ تغذیه، می‌گوید که حشرات به یکی از منابع اصلی غذایی ما تبدیل خواهند شد. او رستوران‌های فست‌فودی را تصور می‌کند که همبرگر حشرات عرضه می‌کنند و آشپزخانه‌ها به محفظه‌های مخصوص پرورش حشرات و ابزار‌هایی برای برداشت حشرات تولید‌شده مجهز خواهند شد.

این گزارش هم‌چنین می‌گوید که ورزش و فعالیت‌های بدنی هم کاملاً به شکل دیگری درخواهد آمد.

مسابقات ورزش‌هایی مثل کوئیدیچ (ورزشی متشکل از دو تیم هفت نفره است که هرکدام از بازیکنان در هنگام بازی، باید جارویی را بین پاهای خود قرار داده باشند و در هری پاتر هم به وفور هست) به صورت چهار‌بعدی در استادیوم‌های بزرگ ورزشی برگزار می‌شوند در حالی که جمعیت تماشاچی سوار بر هاور‌بورد، بازیکنان را تشویق می‌کنند.

به نظر جالب می‌رسد.

حق نشر عکس Samsung/Preconstruct  نظرتان در مورد بازی کوئیدیچ سوار بر هاور‌بورد چیست؟
 نظرتان در مورد بازی کوئیدیچ سوار بر هاور‌بورد چیست؟
(حق نشر عکس Samsung/Preconstruct)

منبع: بی‌بی‌سی

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید