کارگاه کاربردی سازه‌های کامپوزیت، روش‌های کنترل کیفی و معیارهای تحویل‌گیری (دی‌ماه 98)

این برنامه در تاریخ پنج‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۹۸ در محل پژوهشگاه هوافضا برگزار می‌شود.

تاریخ ویرایش: 12 دی ماه 1398

کنترل کیفی و معیارهای تحویل‌گیری قطعات و سازه‌های کامپوزیتی و پلیمری امری پیچیده و تخصصی است که روش‌های متعددی دارد. از آنجا که کاربردهای قطعات کامپوزیتی و پلیمری در صنایع مختلف هر روز در حال گسترش است و کارفرمایان در صنایع مختلف نیاز دارند تا با روش‌های کنترل کیفی در هنگام تحویلگیری قطعات از پیمانکاران آشنا باشند. باشگاه هوافضای آریا مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه هوافضا با همکاری دفتر مطالعات فضایی اسپاش درصدد برگزاری کارگاهی تخصصی در این زمینه با همکاری یکی از برجسته‌ترین صنعتگران حوزه کامپوزیت برآمده است. این برنامه در تاریخ پنج شنبه ۱۲ دی ۹۸ (به تاریخ ۱۹ دی ۹۸ تغییر کرد) در محل پژوهشگاه هوافضا واقع در شهرک غرب برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این برنامه بر روی لینک ثبت نام (انتهای همین صفحه) کلیک کرده و ثبت نام کنند.

کارگاه کاربردی سازه‌های کامپوزیت، روش‌های کنترل کیفی و معیارهای تحویل‌گیری (دی‌ماه 98)

دلایل استفاده از مواد کامپوزیتی چیست؟

قطعات کامپوزیتی با توجه به وزن کم و قابلیت تحمل بارهای دینامیکی و مکانیکی بالا، در بسیاری از قطعات و تجهیزات صنعتی، دفای و نظامی به‌کار گرفته می‌شوند. بسیاری از قطعات هوافضایی مانند قطعات بال، بدنه، موتور و شاسی با توجه به نیازمندی به وزن کم و استحکام بالا، از مواد کامپوزیتی ساخته می‌شوند. همچنین بسیاری از قطعات دیگر فلزی نیز در حال جایگزینی با قطعات کامپوزیتی می‌باشند.

چرا کنترل کیفی در قطعات کامپوزیتی مهم است؟

یکی از چالش‌های اصلی در زمینه تولید و سفارش قطعات کامپوزیتی، طراحی و تعیین سند کنترل کیفی و تحویل‌گیری قطعات است که توسط کارفرما، تعیین می‌شود. کنترل کیفی مواد کامپوزیت با توجه به روش‌های ساخت و مواد مختلف قابل به‌کارگیری به‌عنوان تقویت کننده و زمینه، و همچنین امکان بروز انواع مشکلات در زمینه ساخت، الب پیچیده و حساس می‌باشد.

چه مهارت‌هایی در این دوره کسب می‌شود؟

در این دوره در ابتدا به بررسی انواع مودهای خرابی در مواد کامپوزیتی پرداخته می‌شود. سپس انواع روش‌ها و آزمون‌های متداول برای بررسی خرابی در مواد کامپوزیت به‌طور اجمالی تشریح شده و روش‌ها و معیارهای مناسب برای کنترل کیفی قطعات کامپوزیتی بررسی می‌گردد. این دوره، به‌عنوان مرجع در زمینه تدوین دفترچه تحویل‌گیری و کنترل کیفی، و همچنین آماده‌سازی سندهای حین تولید محصولات ساخته شده کامپوزیتی، قابل به‌کارگیری می‌باشد.

سرفصل مطالب دوره:

  • معرفی خواص اساسی مکانیکی، فیزیکی، شیمیایی و پارامترهای کیفی مواد کامپوزیتی
  • معرفی روش‌های طراحی، آنالیز و ساخت سازه‌های کامپوزیتی
  • معرفی کاربردهای مختلف و شرایط محیطی سازه‌های کامپوزیتی
  • بررسی عوامل تاثیرگذار در کنترل کیفی قطعات کامپوزیتی
  • پیاده‌سازی فرایند کنترل کیفی قطعات کامپوزیتی
  • بررسی عیوب احتمالی در نمونه‌های کامپوزیتی
  • آزمون‌ها و تعیین معیارهای تحویل‌گیری قطعات کامپوزیتی

مدرس: دکتر رضا صالحی، صنعت‌گر و مدرس با سابقه حوزه کامپوزیت

زمان: پنج‌شنبه ۱۲ دی‌ماه ۹۸ از ساعت ۸ تا ۱۸

آخرین مهلت نام‌نویسی: ۱۰ دی‌ماه ۹۸

با اعطای گواهینامه رسمی پژوهشگاه هوافضا برای تمامی شرکنندگان

وبسایت نام‌نویسی
: evnd.co/BCa8e

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید