«اسنپ» به دنبال راه‌اندازی تاکسی هوایی

اسنپ پس از گذشت ۵ سال از زمان آغاز به فعالیت خود به‌عنوان سرویس تاکسی اینترنتی، حال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که درصدد راه‌اندازی سرویس «ایرتاکسی» یا «تاکسی هوایی» است.

تاریخ ویرایش: 8 دی ماه 1398

اسنپ پس از گذشت ۵ سال از زمان آغاز به فعالیت خود به‌عنوان سرویس تاکسی اینترنتی، حال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که درصدد راه‌اندازی سرویس «ایرتاکسی» یا «تاکسی هوایی» است.

متن زیر در وبسایت رسمی اسنپ منتشر شده است.

تاکسی هوایی، رویایی که دور نیست

پرواز در آسمان همیشه رویای انسان بوده؛ سال ۱۹۰۳ که برادران رایت برای اولین بار این رویا را به واقعیت تبدیل کردند، راهی به زندگی آدم‌ها باز شد که تصورش قبل از آن محال بود. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که انسان‌ روزی بتوانند در آسمان پرواز کند و از راهی غیر از زمین به مقصد برسد. اما این اتفاق افتاد و حالا صد سالی از ماجرای پرواز انسان‌ها در آسمان می‌گذرد. امروز در تمام دنیا آدم‌های زیادی بر فراز آسمان شهرها و کشورهای مختلف سفر می‌کنند و پرواز دیگر رویایی دست‌نیافتنی نیست. حالا نوبت به رویای تاکسی هوایی رسیده است.

اسنپ در صدد راه‌اندازی تاکسی هوایی

صنعت حمل‌ونقل هوایی اما این روزها قدم‌های بزرگ‌تری برداشته و حرف تاکسی‌های هوایی روی میز آمده؛ سامانه تاکسی‌های هوایی یا ایرتاکسی شاید اولین نمونه کاربردی وسایل حمل‌ونقل عمومی در صنعت حمل‌ونقل مسافر باشد که تا امروز در کشور ما توجه زیادی به آن نشده است. این سامانه در سال‌های اخیر با طرح پرواز اشتراکی مبتنی بر بسترهای آنلاین شکل جدیدی به خودش گرفته و بدون‌شک با توجه به توسعه‌های فناورانه در حوزه مخابرات و ناوبری ماهواره‌ای، پهپادهای عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر و پیشرانه‌های جت کارآمد و کم‌وزن در آینده شاهد تحول شگرفی در حوزه حمل‌ونقل هوایی خواهیم بود. طبیعتا برای این‌که کشور ما هم از این روند عقب نماند، باید قدم‌هایی برداشته شود؛ حالا اسنپ به عنوان اولین سامانه هوشمند حمل‌ونقل که در حوزه راه‌اندازی تازه‌ترین شیوه‌های تردد همواره پیشتاز بوده، در حال بررسی زیرساخت‌های لازم و پتانسیل‌های موجود در ایران برای فعال‌سازی این سیستم نوین حمل‌ونقل هوایی است.

چند قدم مانده به تاکسی هوایی

ما امروز در ایران تعداد زیادی هواپیمای فوق‌سبک و خلبان آموزش‌دیده علاقه‌مند و فعال داریم که آماده پرواز هستند. همچنین تعداد زیادی فرودگاه کم‌ترافیک در شهرهای مختلف وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای تسهیل سفرهای فوری و کوتاه‌مدت استفاده کرد. این هدف در مرحله اول با استفاده از هواگردهای سبک موجود در کشور قابل تحقق است و در صورت موفقیت می‌تواند با تزریق سرمایه و توسعه ناوگان گسترش پیدا کند.

حالا اسنپ در آغاز راه پرواز است و دست‌اندرکاران این سامانه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که بتوانند سرویس تاکسی‌هوایی را راه بیاندازند. شاید اگر چند سال پیش کسی می‌گفت که یک روزی می‌توانید با گوشی موبایل‌تان درخواست ماشین بدهید، همه فکر می‌کردند این اتفاق غیرممکن است، اما این اتفاق افتاد و پنج سالی می‌شود که مردم شهرهای مختلف با اسنپ تردد می‌کنند. حالا نوبت تاکسی‌های هوایی است؛ شاید یک روزی بتوانید درخواست هواپیما بدهید… شاید آن روز خیلی دور نباشد!


در ادامه بخوانید:

فهرست نوشتارهای مرتبط با خودروهای پرنده و تاکسی‌های هوایی

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید