انتخاب شرکت «آکسیوم» به عنوان سازنده پودمان تجاری ناسا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت اکسیوم ضمن استقبال از این همکاری اعلام کرده است که برنامه‌های گسترده‌ای را برای افزایش تعداد سفرهای فضایی جهانگردان به خارج از کره زمین در دست دارد.

تاریخ ویرایش: 8 بهمن ماه 1398

اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، شرکت فضایی «آکسیوم» را به منظور ساخت اولین ماژول (پودمان) مقصد تجاری خود در ایستگاه بین‌المللی فضایی انتخاب کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، شرکت فضایی آکسیوم (Axiom) قرار است ماژولی ویژه جهت اقامت جهانگردان فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی احداث کند. این ماژول قابل سکونت به قسمت جلویی Node ۲ ایستگاه بین المللی فضایی متصل می‌شود.

انتخاب شرکت «آکسیوم» به عنوان سازنده پودمان تجاری ناسا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت اکسیوم ضمن استقبال از این همکاری اعلام کرده است که برنامه‌های گسترده‌ای را برای افزایش تعداد سفرهای فضایی جهانگردان به خارج از کره زمین در دست دارد و در این زمینه به شدت در حال فعالیت است. البته این سفرها فعلا به ایستگاه فضایی بین‌المللی محدود است، اما ممکن است در آینده دامنه آن‌ها نیز گسترش یابد.

انتخاب شرکت «آکسیوم» به عنوان سازنده پودمان تجاری ناسا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت‌های خصوصی فضایی برای جلب نظر ناسا و برای اینکه بتوانند به عنوان همکار ناسا برای مدیریت سفرهای فضایی انتخاب شوند، رقابت گسترده‌ای با یکدیگر داشته‌اند؛ شرکت اکسیوم اسپیس بعد از انتخاب، قراردادی پنج ساله با ناسا منعقد می‌کند که ممکن است مدت زمان آن دو سال دیگر نیز تمدید شود.

هنوز مشخص نیست ماژول ناسا برای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی چه زمانی آماده خواهد شد. البته انتظار می‌رود سفرهای فضایی از این طریق تا سال ۲۰۲۱ محقق شود.


در ادامه بخوانید:

تور گردشگری به سبک زندگی در مریخ! (+تصاویر)

رونمایی از طرح اولیه هتل فضایی (+تصاویر)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید