من را به ماه ببر!

من از سال ۱۹۹۲ که مهندس کامپیوتر بودم و در زمینه فناوری اطلاعات به آنها آموزش می‌دادم تاکنون در آژانس فضایی اروپا (ESA) هستم و به فضانوردان آموزش می‌دهم.

تاریخ ویرایش: 25 خرداد ماه 1400

"لوردانا بسون" (Loredana Bessone) شخصی است که به فضانوردان زندگی در فضا، راه رفتن روی سطح ماه و انتخاب نمونه سنگ مناسب برای تجزیه و تحلیل را آموزش می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیچر، لوردانا بسون ریاست واحد آزمایش میدانی آنالوگ و آموزش- اکتشاف در آژانس فضایی اروپا در کلن آلمان را بر عهده دارد.

"لوردانا بسون" (Loredana Bessone) شخصی است که به فضانوردان زندگی در فضا، راه رفتن روی سطح ماه و انتخاب نمونه سنگ مناسب برای تجزیه و تحلیل را آموزش می‌دهد.

لوردانا در این خبر به طور مختصر درباره فعالیت خود گفته است. او گفت: من از سال ۱۹۹۲ که مهندس کامپیوتر بودم و در زمینه فناوری اطلاعات به آنها آموزش می‌دادم تاکنون در آژانس فضایی اروپا (ESA) هستم و به فضانوردان آموزش می‌دهم. فعالیت من به تدریج کمی تغییر کرد و به طراحی مأموریت‌های آینده انسان به مریخ و همچنین مأموریت‌هایی برای کشف غارهای ماه کمک کردم.

بخوانید: تور گردشگری به سبک زندگی در مریخ! (+تصاویر)

این عکس در سال ۲۰۱۸ در بخشی از جزایر قناری آتشفشانی اسپانیا به نام لانزاروته، گرفته شده است. گیاهان کمی در آنجا وجود دارند بنابراین آنالوگ خارق العاده‌ای برای ماه و مریخ است. ما در اینجا پس از یک شبیه‌سازی ماه که فضانوردان طی آن یاد گرفتند چگونه جالب‌ترین نمونه‌های سنگ را برای مطالعه تاریخ زمین شناسی شناسایی و جمع‌آوری کنند، به گرفتن یک گزارش پرداختیم. این آزمایش بخشی از یک دوره میدانی سه هفته‌ای بود که آژانس فضایی اروپا در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد که طی آن فضانوردان برای مشاهده ویژگی‌های زمین شناسی آماده می‌شوند.

ما جلسات آموزشی را در "فیورد" نروژ در دره "بلترباخ" در رشته کوه "دولومیت" در شمال شرقی ایتالیا و در ناحیه دهانه برخوردی "نوردلینگر ریس" در جنوب غربی آلمان انجام دادیم. در این گونه نواحی فضانوردان می‌آموزند که چگونه بهترین نمونه‌های سنگ را برای بازگشت به زمین انتخاب کنند. ما تنها ۳۰۰ کیلوگرم از سنگ‌های ماه را در دست داریم که هنوز هم دانشمندان در حال تجزیه و تحلیل آنها هستند. داشتن این سنگ‌ها برای مطالعه منشا منظومه شمسی بسیار ارزشمند است.

من همچنین از سال ۲۰۱۱ یک برنامه خاص را اجرا می‌کنم که در آن گروهی متشکل از شش فضانورد را شش شبانه روز در غارهای جزیره "ساردینیا" ایتالیا یا اسلوونی به صورت جداگانه نگه می‌داریم. در آنجا فضانوردان تنها خودشان هستند و بعضی اوقات مجبور به عبور از معابر باریک هستند اما گفتنی است من و دیگر مربیان بخش ایمنی، یک پزشک و اپراتورهای فیلمبرداری بر حال آنها نظارت داریم. هر چه در سفر به فضا آنها از زمین دورتر می‌شوند برای حفظ ایمنی می‌بایست بیشتر مراقب خود باشند.

صخره‌های ماه و مریخ اطلاعاتی ارزشمند درباره ساختار زمین طی میلیاردها سال پیش ارائه می‌دهند. ما به فضانوردان نیاز داریم تا توسط آنها بیشتر از تاریخ و گذشته زمین باخبر شویم.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید