چهارمین دوره مسابقات ملی کن ست ایران

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، نیمه دوم مهرماه سال ۱۳۹۳، توسط پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌گردد. نام‌نویسی چهارمین دوره مسابقات کن ست ایران از اول اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز شده و مهلت آن تا ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۳ خواهد بود.

تاریخ ویرایش: 14 فروردین ماه 1393

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، نیمه دوم مهرماه سال ۱۳۹۳، توسط پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌گردد. پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی، ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه شرکت کنندگان گرامی، تلاش می کند این مسابقات را برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده با کیفیت مطلوب برگزار نماید.   لذا از تمامی علاقه‌مندان به دانش و صنعت هوافضا به ویژه دانشجویان علوم فنی و مهندسی مرتبط به این حوزه شامل هوافضا، الکترونیک، مخابرات، مکانیک، مهندسی سیستم و ... دعوت می شود ضمن مشاهده بخش‌های مختلف این وبگاه، پیش از ثبت نام، حتماً قوانین تنظیم شده برای این دوره از مسابقات را با دقت مطالعه نمایند.

نام‌نویسی چهارمین دوره مسابقات کن ست ایران از اول اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز شده و مهلت آن تا ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۳ خواهد بود. این دوره از مسابقات در چهار مأموریت مختلف طراحی شده و مرحله پایانی آن مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

نشانی وبگاه مسابقات: http://www.ari.ac.ir/icc/fa

 

 


پی‌نوشت:
کن ست چیست؟

واژه‌ی کَن سَت از واژه‌های کن (can) به معنای قوطی و ست (sat) که مخفف واژه‌ی (satellite) به معنای ماهواره است، ساخته شده است. کن ست را می‌توان با وسایلی همچون راکت و بالن از ارتفاعات مختلف رها کرد تا ماموریت مورد نظرش را انجام دهد. افزون بر آن، سامانه‌های فرود متفاوتی می‌تواند برای کن‌ست استفاده شود که شاخص‌ترین آن‌ها چتر (Parachute) است. کن‌ست‌ها در دو کلاس استاندارد (که ابعاد آن در حد قوطی نوشابه است) و آزاد (که حجم آن به یک لیتر محدود می‌شود) طراحی و ساخته می‌شوند.
کن‌ست یک سامانه‌ی بسیار ساده‌ای مکاترونیکی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانش رباتیک فضایی مطرح می‌شود. نام این سامانه بر پایه‌ی استاندارد ساخت آن هم‌ارز ماهواره‌ای که در ابعاد قوطی نوشابه است، برگزیده شده است. این سامانه یک فرصت آموزشی برای دانش‌آموزان که علاقمند به طراحی و ساخت ماهواره‌ای می‌باشند، فراهم می‌کند. یک کن ست باید شامل همه‌ی بخش‌های اساسی یک ماهواره از جمله زیرسیستم‌های توان، مدیریت داده و فرمان و مخابرات باشد تا بتواند بصورت مستقل عمل نماید.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید