در پی انفجار و سقوط مرگبار فضاپیمای گردشگری ویرجین که در روزهای گذشته در جریان یک پرواز آزمایشی در جنوب کالیفرنیا روی داد ، برخی از گردشگران و مسافرینی که بلیط های خود را از پیش برای سفر به فضا رزرو کرده بودند ، سفر خود را لغو کرده و به این ترتیب به حیثیت و اعتبار این شرکت صدمه شدیدی وارد شده است . از سوی دیگر با توجه به مشکلات پیش آمده هنوز برنامه دقیق اعزام نخستین گروه از گردشگران فضائی از سوی این شرکت اعلام نشده است .

روزنامه دیلی تلگراف انگلستان فاش کرد که در پی سقوط فضاپیمای ویرجین در حین پرواز آزمایشی که در تاریخ سی و یکم اکتبر سال جاری میلادی برابر با نهم آبان ماه روی داد ، بسیاری از مسافرانی که از پیش بلیط های خود را برای نخستین تور عمومی گردشگری فضائی رزرو کرده بودند ، اقدام به باطل کردن آن و حذف نام خود از فهرست مسافران فضاپیمای این شرکت کرده اند.

George Whitesides از مسئولان این شرکت فضائی خصوصی که قرار است نخستین گروه گردشگری فضائی را سازماندهی کند در این مورد اعلام کرد : تنها گروه کمی از متقاضیان پس از منفجر شدن فضاپیمای ویرجین در جنوب کالیفرنیا ،  اقدام به باز پس گرفتن پول خود و لغو این سفر کرده اند و برنامه های ما مانند سابق ادامه خواهد داشت.

فضاپیمای Virgin Galactic's که تحت مالکیت یک شرمایه گذاری خصوصی با نام  Richard Branson قرار داشت  متعلق به بخش خصوصی بوده و هدف اصلی این شرکت انتقال گردشگران و مسافران به مدار زمین و بازگرداندن آن ها به کره زمین است .

پیش از این حادثه ناگوار ، آزمایش ها و تمرین های متعددی برای ارسال فضاپیمای Virgin Galactic's  به مدار زمین و بازگشت آن در مرکز مطالعات فضائی Mojave در شهر کالیفرنیا انجام شده بود .

در حادثه انفجار فضاپیمای ویرجین ، یکی از خلبان ها به نام Michael Tyner Alsbury که سی و نه سال سن داشت بر اثر شدت جراحات وارده در گذشت و خلبان دیگر این فضاپیما  با نام Peter Siebold نیز دچار مصدومیت شده و در بیمارستان بستری است.

لازم به ذکر است که پیش از انفجار و سقوط فضاپیمای ویرجین ، فضانورد مشهور ناسا Michael Lopez-Alegria  در مصاحبه با شبکه خبری Space.com ضمن تائید علمی فعالیت های این شرکت ، اعلام کرد که آن ها در مسیر درستی گام بر داشته و به احتمال بسیار زیاد در کارشان موفق خواهند شد .

بر اساس اطلاعیه رسمی پیشین  شرکت برانسون ، آن ها پیشتر اعلام کرده بودند فضاپیمای Virgin Galactic's  نهایتا تا پایان سال جاری میلادی نخستین گروه گردشگران فضائی را از مرکز فضائی دولت آمریکا در ایالت نیومکزیکو به فضا خواهد فرستاد ولی با توجه به مشکلات پیش آمده جدید در پی انفجار یکی از فضاپیماهای این شرکت ، احتمال داده می شود که نخستین پرواز رسمی این شرکت با تاخیر انجام شود .

بر اساس اعلام رسمی شرکت فضائی ریچارد برانسون ، فضاپیماهای این موسسه فضائی  قادر هستند دو خلبان و شش مسافر را به مناطق مجاور مدار زمین منتقل کنند . این مسافران نمی توانند دقیقا در مدار زمین قرار بگیرند ولی قطعا امکان دیدن چشم انداز کره زمین از فضا و همچنین احساس قرار گرفتن در زمینه تاریک فضا و دیدن ستارگان مختلف را از زاویه ای متفاوت خواهند داشت . قیمت بلیط این فضاپیما 250 هزار دلار تعیین شده و علی رغم قیمت بسیار گران این سفر، تاکنون بیش از هفتصد مسافر ، بلیط های پروازی آن را رزرو کرده اند که به تازگی  برخی از آن ها بلیط های خود را لغو کردند.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید