انتخاب شرکای فضایی جدید ناسا

ناسا با هدف توسعه قابلیت‌های فضایی جدید، چهار شرکت آمریکایی را بعنوان شرکای فضایی تجاری این سازمان انتخاب کرد. به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ای که از سوی ناسا منتشر شد، شرکت‌های ATK Space Systems، Final Frontier Design، Space Exploration Technologies و United Launch Alliance بعنوان شرکای فضایی تجاری جدید این آژانس معرفی شدند.

تاریخ ویرایش: 27 دی ماه 1393

ناسا با هدف توسعه قابلیت‌های فضایی جدید، چهار شرکت آمریکایی را بعنوان شرکای فضایی تجاری این سازمان انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ای که از سوی ناسا منتشر شد، شرکت‌های ATK Space Systems، Final Frontier Design، Space Exploration Technologies و United Launch Alliance بعنوان شرکای فضایی تجاری جدید این آژانس معرفی شدند.

هدف از این اقدام، تقویت همکاری برای قابلیت‌های فضایی تجاری (CCSC) عنوان شده است.

این طرح شامل تقویت بخش خصوصی برای توسعه قابلیت‌های فضایی یکپارچه از طریق دسترسی به منابع پرواز فضایی ناسا و تضمین دسترسی به محصولات صنعت هوافضای بخش دولتی و خصوصی تا پنج سال آینده است.

همچنین ناسا در قالب طرح Lunar CATALYST، سه شرکت دیگر را برای افزایش قابلیت‌های رباتیک جهت اکتشاف در ماه انتخاب کرده است.

ناسا در همکاری با بخش صنعت، بدنبال توسعه نسل جدید سرویس‌های پرواز فضایی به مدار پایین زمین است؛ کپسول سرنشین‌دار اوریون و موشک سنگین سیستم پرتاب فضایی (SLS) گام‌های مهم این آژانس فضایی برای اکتشاف در عمق فضا محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید