نخستین ماهواره نسل جدید و بومی چین در سال 2015 به فضا پرتاب شد

 

مسوولان شرکت هوافضای چین اعلام کردند: این ماهواره با نام «بیدو» دوشنبه شب از پایگاه ماهواره ای «شی جانگ» در مرکز «سی چوان» در جنوب غرب این کشور به فضا پرتاب شده است.
سامانه ماهواره‌ای ناوبری بیدو، از جمله طرح‌های تحقیقاتی - فضایی چین به منظور توسعه سامانه ناوبری ماهواره ای مستقل به شمار می‌رود.

تاریخ ویرایش: 11 فروردین ماه 1394

مسوولان شرکت هوافضای چین اعلام کردند: این ماهواره با نام «بیدو» دوشنبه شب از پایگاه ماهواره ای «شی جانگ» در مرکز «سی چوان» در جنوب غرب این کشور به فضا پرتاب شده است..

نخستین ماهواره نسل جدید و بومی چین در سال 2015 به فضا پرتاب شد

سامانه ماهواره‌ای ناوبری بیدو، از جمله طرحهای تحقیقاتی - فضایی چین به منظور توسعه سامانه ناوبری ماهواره ای مستقل به شمار می‌رود.

خبرگزاری شینهوا روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: ماهواره یاد شده توسط موشک ماهواره بر «لانگ مارچ C 3 » که از مجموعه 26- Yaogan محسوب می شود، به فضا پرتاب شده است.

سیستم سنجش از راه دور شامل تجهیزاتی برای اندازه گیری و ثبت انرژی بازتابی از سطح زمین و جو پیرامون آن از یک نقطه مناسب بالاتر از سطح زمین است..

براساس منابع خبری چین، این ماهواره در اموری چون آزمایش های علمی، هواشناسی، منابع طبیعی، دریایی و نظارت بر محیط زیست کره زمین و حوزه هایی چون پیشگیری و کاهش بلایای طبیعی به کار گرفته خواهد شد.

چین آبان ماه سال گذشته نیز موفق شده بود، موشک بدون سرنشین خود را که پس از 40 سال تلاش به کره ماه فرستاده بود، به زمین بازگرداند.

همکاری مشترک علمی این کشور با برزیل نیز به پرتاب موشک ماهواره بر «لانگ مارچ B 4 ) و قرار گرفتن آن در مدار زمین در تاریخ 16 آذر ماه سال گذشته منجر شد.

چین در حال حاضر یکی از کاوشگرهای فضایی خود موسوم به «جید ربیت Jade Rabbit» را در سطح کره ماه قرار داده است.

این کشور که از عقب ماندن در زمینه فناوری های فضایی شکایت دارد، برنامه فضایی پرهزینه خود را نماد ظهور خود در بین قدرت های جهان تلقی می کند.

چینی ها با پرتاب های پی در پی ماهواره به فضا به دنبال ثبت رکوردهای جدید در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های علمی هستند.

منبع: ایرنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید