تا ۱۰ روز دیگر؛ ثبت رکوردی تازه در فضانوردی

جف ویلیامز، فرمانده مأموریت اکسپدیشن 48 ناسا، در ۲۴ اوت (سوم شهریور) به رکورد ۵۲۰ روز حضور در فضا دست می‌‌یابد. این رکورد تاریخی در قالب سه مأموریت اکتشافی در سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی به دست می‌‌آید. این ایستگاه فضایی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد.

تاریخ ویرایش: 26 مرداد ماه 1395

تا کم‌تر از ۱۰ روز دیگر رکورد تازه دیگری در عرصه فضا و فضانوردی توسط انسان به ثبت خواهد رسید.

به گزارش آنا به نقل از مهر، جف ویلیامز، فرمانده مأموریت اکسپدیشن 48 ناسا، در ۲۴ اوت (سوم شهریور) به رکورد ۵۲۰ روز حضور در فضا دست می‌‌یابد. این رکورد تاریخی در قالب سه مأموریت اکتشافی در سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی به دست می‌‌آید. این ایستگاه فضایی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد.

عبور از مرز ۵۲۰ روز در فضا رکوردی فراتر از مدت زمان ثبت‌شده توسط اسکات کلی، دیگر فضانورد آمریکایی، است. کلی حدود یک سال در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشت، مأموریتی که در ماه مارس امسال پایان یافت.

حضور جف ویلیامز در فضا با ساخت و ساز ایستگاه فضایی بین‌المللی گره خورده است. او در سال ۲۰۰۱ عضوی از خدمه مأموریت STS-۱۰۱ بود. این مأموریت سومین پرتاب فضایی به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی بود و در واقع می‌‌توان گفت ویلیامز یکی از نخستین فضانوردان این ایستگاه فضایی بوده است.

جف ویلیامز، فضانورد ناسا
جف ویلیامز، فضانورد ناسا

در آن مأموریت تاریخی حجم قابل توجهی از تجهیزات از جمله وسایل دوخت و دوز و دوربین فیلمبرداری IMAX راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.

جف ویلیامز از جمله فضانوردان فعال در فضای مجازی است. او تاکنون بیش از ۹۰ هزار تصویر و ویدئو در قالب مشاهداتش از زمین در فضای مجازی ارسال کرده است. او در استفاده از توئیتر یک فضانورد حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید