همکاری "خورنگار رادیویی خورشیدی" با کاوشگر خورشیدی "پارکر"

به گفته یک دانشمند چینی "خورنگار رادیویی خورشیدی" چین احتمالا با کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا برای مطالعه خورشید، همکاری خواهد کرد. خورنِگار یا آینه آفتابی یک تلگراف خورشیدی بی‌سیم است که با استفاده از کد مورس انعکاس تابش نور خورشید از  آینه را سیگنال‌دهی می‌کند.

تاریخ ویرایش: 24 مرداد ماه 1397

به گفته یک دانشمند چینی "خورنگار رادیویی خورشیدی" (solar radio heliograph) چین احتمالا با کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا برای مطالعه خورشید، همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، خورنگار رادیویی خورشیدی، در منطقه Ming'antu در شمال مغولستان داخلی(یک منطقه در چین) ساخته شده است و شامل 100 آنتن با طیف فرکانس مختلف برای پوشش مناطق تا 10 کیلومتر مربع است.

همکاری "خورنگار رادیویی خورشیدی" با کاوشگر خورشیدی "پارکر"

خورنِگار یا آینه آفتابی یک تلگراف خورشیدی بی‌سیم است که با استفاده از کد مورس انعکاس تابش نور خورشید از  آینه را سیگنال‌دهی می‌کند. تابش‌ها با چرخش لحظه‌ای آینه یا با قطع پرتو توسط یک حائل تولید می‌شوند.

خورنگار رادیویی خورشیدی می‌تواند فعالیت‌های خورشیدی را به طور گسترده تصویربرداری کند.

همکاری "خورنگار رادیویی خورشیدی" با کاوشگر خورشیدی "پارکر"

بنابرگفته "یان ییهوا"(Yan Yihua)، رییس بخش خورشید و هلیوسفر  اتحادیه بین المللی نجوم، محدوده مشاهدات خورنگار رادیویی خورشیدی و کاوشگر خورشیدی پارکر با هم همپوشانی دارند و احتمال دارد که این دو در آینده برای عملیات خاص علمی همکاری داشته باشند.

کاوشگر خورشیدی پارکر که سریع‌ترین و مستحکم ترین ساخته دست بشر است یکشنبه توسط ناسا و سوار بر موشک "دلتا IV" متعلق به اتحادیه پرتاب‌های آمریکا (ULA) از پایگاه هوایی کیپ کاناورال واقع در فلوریدای آمریکا با موفقیت روانه خورشید شد.

همکاری "خورنگار رادیویی خورشیدی" با کاوشگر خورشیدی "پارکر"

کاوشگر خورشیدی پارکر به منظور مطالعه تاج خورشید و بادهای خورشیدی، به نزدیکترین فاصله تا خورشید، یعنی 6 میلیون کیلومتری سطح خورشید که تاج خورشیدی یا کرونا قرار دارد، خواهد رفت که تاکنون هیچ کاوشگری موفق به این کار نشده است.

پارکر در طول ماموریت خود به تدریج به خورشید نزدیک خواهد شد تا در نهایت در اتمسفر ستاره منظومه خورشیدی که همان تاج خورشیدی است، قرار گرفته و از فاصله 6 میلیون کیلومتری، شناخت بشر از منظومه خورشیدی را توسعه می‌دهد.

یان در انتها افزود: داده‌های هر دو کاوشگر مکمل یکدیگربوده و میتوانند یک دیگر را تکمیل کنند.

نوشتار مرتبط:

ناسا کاوشگر خورشیدی «پارکر» را به کمک راکت سنگین Delta IV رهسپار خورشید می کند (+تصاویر)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید