حضور دو فضانورد آمریکایی در مسکو برای اعزام به ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضانوردان ناسا نیکلاس هیگ و کریستینا کخ که قرار است در روز اول مارس به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شوند طی چند روز آینده از آمریکا به روسیه خواهند آمد تا برای سفر آماده شوند.

تاریخ ویرایش: 19 دی ماه 1397

فضانوردان ناسا نیکلاس هیگ و کریستینا کخ که قرار است در روز اول مارس به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شوند طی چند روز آینده از آمریکا به روسیه خواهند آمد تا برای سفر آماده شوند. این خبر توسط کیهان‌نورد روس الکسی آوچینین اعلام شد که قرار است به همراه آنها و بر عرشه ناو کیهانی سایوز ام.اس-12 به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شود.

به گزارش ایسنا؛ الکسی آوچینین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آر.تی روسیه گفت: من با هیگ و کخ جهت کسب آمادگی برای این ماموریت، جلسات آموزشی مشترکی داشتیم. در حال حاضر آنها در آمریکا هستند اما در چند روز آینده به شهرک ستاره‌ای باز خواهند گشت تا مجموعه‌ای از آموزش‌های قبل از سفر را برگزار کنیم.

وی افزود: "نیک و من بیشتر از کریستینا آموزش دیده‌ایم اما او خیلی سریع با ما همراه شد، رابطه بین ما خیلی خوب است. نیک شخص بسیار شایسته و خوبی است. طی دوران آماده سازی و ارتباطات شخصی، هیچ مشکلی با هم نداشتیم."

فضانوردان ناسا نیکلاس هیگ و کریستینا کخ

آوچینین و هیگ قرار بود در اکتبر 2018 به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شوند، اما به دلیل نقص فنی موشک سایوز-اف.گ در 11 اکتبر نتوانستند به ایستگاه برسند. پس از آن روسکاسموس و ناسا تصمیم گرفتند با تغییر در برنامه اعزام فضانوردان، این دو نفر به همراه کریستینا کخ، جایگزین فضانوردان سایوز ام.اس-12 شده، بر عرشه این ناو به فضا بروند و ماموریت ناتمام خود را به اتمام برسانند. در خلال مأموریت، در حدود 250 برنامه تحقیقاتی و فنی در زمینه‌های زمین شناسی، فضا، فیزیکی و زیست شناسی توسط این گروه انجام خواهد شد.

سفر سایوز ام.اس-12 با اولین پرواز فضایی هیگ و کخ خواهد بود اما آوچینین برای بار دوم راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود.

الکسی آوچینین روز 28 سپتامبر 1971 در شهر ریبینسک روسیه به دنیا آمد. وی خلبان نیروی هوایی روسیه است. در سال 2006 به جرگه فضانوردان پیوست. نخستین پرواز فضایی آوچینین در 18 مارس 2016 رخ داد که به سمت فرمانده ناو کیهانی "سایوز تی.ام-20 ام" به همراه اولگ سکریپوچکا و جفری ویلیامز به فضا پرتاب شدند. سفری که 172 روز طول کشید و نام وی را به عنوان پانصد و چهل و هفتمین فضانورد جهان و یکصد و بیستمین کیهان نورد روسیه به ثبت رساند.

نیکلاس هیگ متولد 1975 در کانزاس و سرهنگ در نیروی هوایی است. پیش از انتخاب به عنوان یک فضانورد در سال 2013، او عضو گروهی از برنامه افراد نیروی هوایی بود که در واشنگتن به عنوان مشاوران مجلس سنای آمریکا در امور دفاع ملی و سیاست خارجی کار می‌کنند. هیگ لیسانس مهندسی هوافضا را از آکادمی نیروی هوایی آمریکا و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوا و زمین شناسی از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده است.

کریستینا کخ در جکسونویل، کارولینای شمالی به دنیا آمده است، مدرک کارشناسی ارشد برق و فیزیک و مدرک کارشناسی ارشد برق از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی را دارد. به عنوان مهندس برق با تمرکز بر طراحی ابزارهای فضایی در مرکز فضایی گدارد ناسا در گرینبلت، مریلند و آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در لورل، کار می‌کرد. او همچنین به عنوان پژوهشگر در چند برنامه تحقیقاتی در قطب جنوب فعالیت داشته است. کریستینا کخ در سال 2013 توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید