سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری انگلیس در شرکت «وان‌وب»

وان‌وب، یکی از چندین شرکتی است که روی پروژه برقراری اینترنت از فضا کار می‌کند و برای این پروژه، مجموعه ماهواره‌هایی را به کار می‌گیرد تا اتصال اینترنتی را روی زمین برقرار کند.

تاریخ ویرایش: 14 تیر ماه 1399

دولت انگلستان قصد دارد برای توسعه برقراری اتصال اینترنتی، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت وان‌وب (OneWeb) سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری انگلیس در شرکت «وان وب»

به گزارش ایسنا و به نقل از ورج، دولت انگلستان به تازگی اعلام کرده که در نظر دارد تا مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار روی پروژه شرکت "وان‌وب" (OneWeb) که در حوزه اکتشافات فضایی فعال است، سرمایه‌گذاری کند. شرکت "بهارتی اینترپرایز" (Bharti Enterprises) نیز که در زمینه مخابرات فعالیت دارد، ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه به این پروژه اختصاص خواهد داد.

همچنین بخوانید: سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیون پوندی انگلیس برای تحویل تجهیزات پزشکی با پهپادها

وان‌وب، یکی از چندین شرکتی است که روی پروژه برقراری اینترنت از فضا کار می‌کند و برای این پروژه، مجموعه ماهواره‌هایی را به کار می‌گیرد تا اتصال اینترنتی را روی زمین برقرار کند. این شرکت در نظر دارد تا مجموعه‌ای از ۶۵۰ ماهواره را به فضا بفرستد تا پوشش اینترنتی را در ناحیه شمالگان برقرار کند. وان‌وب تاکنون ۷۴ ماهواره را برای این پروژه به فضا پرتاب کرده است.

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری انگلیس در شرکت «وان وب»

یک سخنگوی دولت انگلستان گفت: قرارداد با دولت، به وان‌وب فرصت خواهد داد تا به تکمیل پروژه ساخت ماهواره‌ها بپردازد و انگلستان را به یک قدرت پیشرو در زمینه علم، پژوهش و توسعه تبدیل کند. این قرارداد، فرصت توسعه بیشتر زیرساخت‌های پیشرفته انگلستان را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: گزارش روند سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های فضایی، ۲۰۲۰ (+دریافت)

انگلستان در سال ۲۰۱۸، دسترسی خود را به سامانه ناوبری ماهواره‌ای "گالیلئو"(Galileo) که به اتحادیه اروپا تعلق دارد، از دست داد و در نظر دارد تا سامانه جهانی ماهواره‌ای خود را بسازد. وان‌وب در جدیدترین بیانیه خود گفت که سعی دارد عملیات مورد نظر خود را تا جایی که ممکن است، زودتر آغاز کند.

خبر قرارداد جدید وان‌وب، با انتقاداتی از سوی برخی متخصصان انگلستان همراه بود. دکتر "بلدین باون" (Bleddyn Bowen)، متخصص سیاست‌گذاری فضا در "دانشگاه لستر" (University of Leicester) گفت: این پروژه، به کارگیری ماهواره‌های تایید نشده‌ای است که برای هدف دیگری طراحی شده‌اند. ماهواره‌های وان‌وب، در مدار پایین زمین هستند؛ در حالی که سیستم‌های GPS بیشتر کشورها، در مدار میانی زمین قرار گرفته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که این قرارداد، پیش از پایان سال منعقد شود.

در ادامه بخوانید: «بویینگ» به دنبال سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری در شرکت «ویرجین گلکتیک»

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید