آغاز به کار چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران در سطح ملی

 

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران در سطح ملی با حضور 16 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور آغاز به کار کرد. این مسابقات در چندین مرحله طراحی شده که مرحله پایانی آن شامل رهاسازی کن‌ست‌ها از ارتفاع و آزمودن آنها است که با حضور شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد.

تاریخ ویرایش: 7 آذر ماه 1393

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران در سطح ملی با حضور 16 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کن‌ست شامل طراحی، ساخت و آزمون یک پروژه فضایی از گزارش طراحی اولیه تا پیاده‌سازی در روز عملیات و ارائه نتایج پس از آن است.

بر این اساس، ماموریت ها و الزامات در نظر گرفته شده در این مسابقات به منظور بازتاب جنبه‌های مختلف ماموریت‌های واقعی فضایی از جمله ماموریت‌های سنجش از دور، مخابرات، زیست فضایی و خودکارسازی طراحی شده است.

این مسابقات در چندین مرحله طراحی شده که مرحله پایانی آن شامل رهاسازی کن‌ست‌ها از ارتفاع و آزمودن آنها است که با حضور شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد.

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، توسط پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه فضایی ایران با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری‌های فضایی و علوم مرتبط با آن و در نهایت مطرح شدن ایده‌های نو برگزار می‌شود.

این رویداد علمی، از امروز جمعه 7 آذر ماه آغاز شده و فردا هشتم آذر ماه روز عملیات رهاسازی کن‌ست‌ها در فرودگاه آزادی شهرستان نظرآباد استان البرز خواهد بود و در نهایت روز یکشنبه مراسم اختتامیه برگزار و برندگان اعلام می شوند.

در این مسابقات، 16 تیم در 2 دسته کلاسیک و حرفه‌ای و در 4 ماموریت سنجش اتمسفر، تصویربرداری و فیلمبرداری، بازیابی زیستی و بازگشت به محل معین با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌هایی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، شاهرود، صنعتی اصفهان، تهران، پیام نور مشهد، واحد علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، مالک اشتر، تبریز، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، کاشان و واحد مجازی دانشگاه آزاد در این دوره از مسابقات حضور یافته‌اند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید