جایگاه ایران در صنعت ریزماهواره‌ها از دیدگاه رئیس مرکز ملی فضایی ایران

به گفته منطقی، می‌توان با شبکه 24 ماهواره 100 کیلوگرمی همان نتیجه‌ای را دریافت کرد که از ماهواره 7/2 تن می‌توان گرفت، چشم‌انداز دنیا در دو دهه آینده به این سمت پیش می‌رود که افراد می‌توانند ماهواره شخصی داشته باشند و بوسیله موبایل خود آن را کنترل کنند.

تاریخ ویرایش: 30 مرداد ماه 1396

رییس مرکز ملی فضایی ایران ضمن تاکید بر توجه هرچه بیشتر پژوهشگران، دانشمندان و دست‌اندرکاران کشورمان به حوزه‌های ماهواره‌ای، گفت: ایران در صنعت ریزماهواره‌ها از جایگاه خوب و مناسبی برخوردار است.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در خصوص جایگاه ایران در زمینه تولید ریزماهواره‌ها، گفت: بحث میکروماهواره‌ها موضوع جدیدی برای ایران محسوب نمی‌شود چراکه هم اکنون توانسته‌ایم پایه‌های دانش و فناوری در این حوزه را از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

وی افزود: کافی است که سمت و سوی تخصصی مناسبی برای این صنعت تعیین شود تا بتوانیم ریزماهواره های ارزان قیمت را در کشور تولید کنیم.

رییس مرکز ملی فضایی ایران در ادامه با تاکید براینکه یکی از کارهای ضروری در حال حاضر شبکه سازی بین ماهواره ها است گفت: با این کار نیازهای اقتصادی توسط این شبکه تامین خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: هم اکنون کشور ما در صنعت میکروماهواره ها در جایگاه خوبی قرار دارد و از نظر پایه‌های دانشی و نیروهای متخصص غنی هستیم.

جایگاه ایران در صنعت ریزماهواره‌ها از دیدگاه رئیس مرکز ملی فضایی ایران

منطقی در ادامه با بیان این که معمولا ریزماهواره ها توسط دانشگاه ها طراحی می شود، گفت:در حال حاضر 6 دانشگاه به طور تخصصی و با تسلط کامل روی پروژه های متعدد ماهواره ای کار می کنند.

رییس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به این که در این 6 دانشگاه، 3 پایه محصول ملی را تعریف کرده ایم، اظهارکرد: هر کدام از این دانشگاه ها، خدمات قابل ملاحظه ای را ارائه می دهند.

رییس مرکز ملی فضایی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: از مزیت‌های ریزماهواره‌ها این است که تولید با سرعت بالایی پیش می رود و از هزینه ها کاسته می شود؛ چرا که ما از تولید یک ماهواره بزرگ به تعداد زیادی ماهواره کوچک و مشابه می‌رسیم. در واقع می‌توان یک تولید سریالی در این زمینه راه‌اندازی کرد.

وی معتقد است که در ماهواره های کوچکتر می توان کارایی ماهواره های بزرگتر را داشت.

به گفته منطقی، می‌توان با شبکه 24 ماهواره 100 کیلوگرمی همان نتیجه‌ای را دریافت کرد که از ماهواره 7/2 تن می‌توان گرفت، چشم‌انداز دنیا در دو دهه آینده به این سمت پیش می‌رود که افراد می توانند ماهواره شخصی داشته باشند و بوسیله موبایل خود آن را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید