دریافت روزانه 200 گیگ داده فضایی از 10 ماهواره بین‌المللی

معاون سازمان فضایی ایران گفت: روزانه 200 گیگابایت داده‌های ماهواره‌ای از 10 ماهواره بین‌المللی دریافت می شود و در اختیار فعالان و سازمان‌های متقاضی قرار می‌گیرد.

تاریخ ویرایش: 17 دی ماه 1397

به گزارش ایرنا، علی صادقی نائینی عصر دوشنبه در مراسم بازدید اصحاب رسانه از پژوهشگاه فضایی ایران و بررسی دستاوردهای کشور در این زمینه افزود: مرکز ملی پایش زمین در مرکز فضایی ماهدشت در استان البرز راه اندازی و دسترسی به داده های ماهواره ای متعدد فراهم شده است.

صادقی نائینی از تجهیز مرکز ماهواره‌ای قشم خبر داد و گفت: داده های این مراکز در اختیار فعالان قرار می گیرد.

دریافت روزانه 200 گیگ داده فضایی از 10 ماهواره بین‌المللی

وی درباره طراحی زیست‌بومی در بخش سنجش از دور به نام زیست‌بوم پارس گفت: ماهواره های بومی، ایستگاه های اخذ و آزمایشگاه های فضایی زیرساخت‌های این زیست‌بوم را تشکیل می‌دهد.

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی ایران ادامه داد: مراکز داده ای که در مرکز ماهدشت مستقر است و سامانه های کاربردی نیز در این زیست بوم قرار می گیرد.

به گفته وی، سازمان فضایی ایران مصمم است تا افق 1404 به 26 سامانه کاربردی که همگی بر بستر ماهواره های بومی قرار می گیرد، دسترسی داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: با دانشگاه های مطرح کشور همکاری می کنیم

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در این مراسم گفت: بیشتر کارکنان پژوهشگاه از جوانان فارغ‌التحصیل رشته‌های هوافضا و مرتبط با آن از دانشگاه های معتبر کشورند.

حسین صمیمی افزود: پژوهشگاه، از آزمایشگاهی معتبر و منحصر به فرد برخوردار است که توانایی ارائه انواع سرویس تست و اندازه‌ گیری را دارد. تا اواسط بهمن ماه امسال، 2 بخش جدید مانند آزمایشگاه یی.ام.سی در این آزمایشگاه ها افتتاح می شود که در نوع خود بی نظیر است.

وی گفت: با 13 دانشگاه معتبر و 120 استاد برتر رشته هوافضا همکاری بسیار خوبی داریم و اکنون با بیش از 180 دانشجوی تحصیلات تکمیلی همکاری می کنیم.

«فعالیت های ما در بخش علمی برای رفع نیازهای دانشی پروژه‌های جاری بویژه در حوزه های ضروری فضایی است. در واقع رویکردهای تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به سمت رفع نیازهای کشور جهت‌دهی کردیم».

صمیمی افزود: همچنین با دانشگاه‌ها در بخش توسعه فناوری به طور خاص در پروژه‌های ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی همکارهایی داریم و درصد عمده ای از ماژول و زیرسیستم ها با همکاری آنها ساخته می شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید