سیستم رله کردن داده‌های ماهواره‌ای اروپا (EDRS)

این سامانه مجموعه‌ای از ماهواره‌های ژئو است که اطلاعات و داده‌ها را بین ماهواره‌ها، فضاپیماها، پهپادها و ایستگاه‌های زمینی رله می‌کند.

تاریخ ویرایش: 4 آبان ماه 1398

سیستم رله کردن داده‌های ماهواره‌ای اروپا (EDRS) مجموعه‌ای از ماهواره‌های ژئو است که اطلاعات و داده‌ها را بین ماهواره‌ها، فضاپیماها، پهپادها و ایستگاه‌های زمینی رله می‌کند.

طراحان این سیستم در نظر دارند سیستمی تقریباً تمام‌وقت برای برقراری داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه‌های زمینی در نظر بگیرند. حتی برای ماهواره‌های که در مدار پایین قرار دارند چون اغلب دید کمی به ایستگاه‌های زمینی دارند و مدت زمان انتقال داده‌های ذخیره شده طولانی‌تر خواهد بود.

سیستم رله کردن داده‌های ماهواره‌ای اروپا (EDRS)

برای مثال در دسترس قرار دادن تصاویر ماهواره‌ای طی مدت زمان کم برای مناطقی که درگیر بحران طبیعی مانند سیلاب شده‌اند.

این سیستم به عنوان بخشی از برنامه ARTES 7 توسعه یافته در نظر گرفته شده که به عنوان یک سیستم ماهواره‌ای مستقل و اروپایی باعث کاهش تأخیر زمان در انتقال مقادیر زیادی از داده‌ها می‌شود. این سیستم از ترمینال ارتباطی لیزر نسل جدید (LCT) استفاده می‌کند که داده‌ها را با سرعت حیرت‌انگیز 1.8 گیگابایت بر ثانیه در هر 45000 کیلومتر داده‌ها را بین ماهواره‌های مدار پایین و ایستگاه‌های زمینی منتقل می‌کند. مطابق با گزارشات روزانه ۵۰ ترابایت اطلاعات از طریق این سیستم انتقال می‌یابد.

سیستم رله کردن داده‌های ماهواره‌ای اروپا (EDRS)

بخش زمینی EDRS شامل سه ایستگاه زمین‌گیرنده واقع در ویلهایم، آلمان، ردو، بلژیک و هارول، انگلیس است. مرکز عملیات اصلی ماموریت در اوتوبرون، آلمان خواهد بود، در حالی که یک مرکز تهیه پشتیبان در، بلژیک نصب می‌شود.

ماهواره‌های EDRS-A و همچنین ماهواره EDRS-C توسط مرکز عملیات فضایی آلمان (GSOC) مرکز هوافضای آلمان در اوبرپفافنهافن در نزدیکی مونیخ آلمان اداره می شود.

اولین کاربران سیستم ماهواره‌ای EDRS ماهواره های کوپرنیک شامل سنتینل 1 الی 5 هستند.

منبع: متن تهیه شده در استارتاپ تیزنگر

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید