قوانین جدید برای ردیابی پهپادها در آمریکا

همه‌ی پهپادها و ربات‌های پرنده به جز پهپادهای تفریحی و اسباب‌بازی که وزن آنها زیر ۰.۵۵ پوند (۲۲۶ گرم) است، به ثبت در FAA احتیاج دارند.

تاریخ ویرایش: 8 دی ماه 1398

اداره هوانوردی فدرال آمریکا می‌خواهد تک‌تکِ پهپادهایی را که در آسمان این کشور به پرواز درمی‌آیند، ردیابی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) می‌خواهد قوانین جدیدی را اجرا کند که امکان شناسایی و ردیابی از راه دور هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها را فراهم می‌کند.

قوانین جدید برای ردیابی پهپادها در آمریکا

بنابر این قانون، پهپادها ملزم به به اشتراک گذاشتن محل و اطلاعات شناسایی خود به طور مستقیم و زنده هستند و این اطلاعات از طریق اینترنت به سیستم ردیابی موقعیت مکانی FAA منتقل می‌شود.

پهپادهایی که در فاصله ۴۰۰ پایی(حدود ۱۲۰ متر) از اپراتور خود پرواز می‌کنند، لازم نیست اطلاعات خود را ارسال کنند، اما باید از طریق اینترنت به سیستم این اداره متصل باشند.

اپراتورها می‌توانند در صورت تمایل به محافظت از حریم شخصی خود، بین شماره سریال پهپاد خود یا یک کد متشکل از حروف و اعداد که به طور تصادفی تولید شده و در اختیار قرار می‌گیرد، به عنوان شناسه دستگاه‌های خود استفاده کنند.


در این رابطه حتما بخوانید:

نخستین مجوز حمل بار با پهپاد در آمریکا برای شرکت «یو‌پی‌اس» صادر شد


تمام پهپادها به جز پهپادهای تفریحی و اسباب‌بازی که وزن آنها زیر ۰.۵۵ پوند (۲۲۶ گرم) است، به ثبت در FAA احتیاج دارند و پس از عملی شدن این قانون باید طی سه سال آینده مقررات جدید را رعایت کنند.

در حالی که سیستمی که بتواند پهپادها را ردیابی کند، ممکن است یک چیز بد به نظر برسد، اما اجرای آن در واقع یک گام ضروری برای دستیابی به استفاده گسترده از پهپادها برای مقاصد تجاری است.

قوانین جدید برای ردیابی پهپادها در آمریکا

در این قانون آمده است: این یک گام مهم در اکوسیستم مدیریت ترافیک پهپادها است.

به عنوان مثال، شرکت آمازون و یوپی‌اس تا زمانی که یک سیستم جامع وجود نداشته باشد، نمی‌توانند ناوگان پهپاد خود را به طور گسترده راه اندازی کنند، چرا که هر پهپاد باید یک شناسه داشته باشد تا با آنهایی که ممکن است یک تهدید امنیتی تلقی شوند، متمایز شود.


همچنین بخوانید:

آغاز رسمی تحویل بسته با پهپاد توسط شرکت وینگ


در واقع کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۶ از "FAA" خواسته بود تا یک سیستم جامع برای ردیابی پهپادها ایجاد کند.

"FAA" یک دوره نظر ۶۰ روزه را برای ارائه پیشنهادات و انتقادات راجع به این قانون در نظر گرفته است تا از نظرات مختلف برای نوشتن نسخه نهایی قوانین جدید استفاده کند.

اداره فدرال هوانوردی آمریکا (The Federal Aviation Administration) اداره‌ای از واحد ترابری ایالات متحده آمریکا است که وظیفه کنترل و سرپرستی همه امور هوانوردی غیرنظامی در آمریکا را به عهده دارد. اداره هوانوردی فدرال اجازه‌نامه‌های ملی پرواز و همچنین پرتاب‌های فضایی را صادر می‌کند.


در ادامه حتما بخوانید:

فهرست نوشتارهای مرتبط با پهپادها و ربات‌های پرنده

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید