اسپییس ایکس ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد

با صعود «ایلان ماسک» به رده چهارم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، شرکت اسپیس ایکس تقریباً در همه‌ی ابعاد ممکن در حال رشد است و حسادت شرکت‌های رقیب را برانگیخته و محبوبیت زیادی نزد مردم پیدا کرده است.

تاریخ ویرایش: 30 مرداد ماه 1399

شرکت اسپییس ایکس در بزرگترین دور سرمایه گذاری این شرکت تاکنون، با استقبال سرمایه گذاران و در حالی که ارزش این شرکت به ۴۶ میلیارد دلار رسید، ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه جدید جذب کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، مطابق با سندی که رویترز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) منتشر کرده، شرکت اسپیس ایکس در بزرگترین دور جذب سرمایه موفق به جذب ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه شده است.

اسپییس ایکس ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که ارزش این شرکت پس از این جذب سرمایه حالا به ۴۶ میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که روز گذشته "ایلان ماسک" بنیان گذار شرکت اسپیس ایکس به عنوان چهارمین فرد ثروتمند جهان معرفی شد. گفته می شود ثروت وی تنها در سال ۲۰۲۰ به میزان حیرت انگیز ۵۷.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اسپییس ایکس ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد

همچنین بخوانید: ایلان ماسک: می‌ترسم پیش از رفتن به مریخ، بمیرم!

در گزارشی که از این دوره جذب سرمایه نوشته شده، آمده است که متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در این شرکت ثبت نام کرده‌اند، اما اسامی شرکت‌ها یا اشخاص منتشر نشده است. اما در گزارش بلومبرگ آمده است که شرکت سرمایه گذاری "فیدلیتی" (Fidelity) یکی از متقاضیان بزرگ بوده که البته این موضوع هنوز تأیید نشده است.

اسپیس ایکس با توجه به موفقیت های مکرر خود توانسته در وضعیت بهتری نسبت به همیشه باشد و مخاطبان و سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب کند.

ایلان ماسک چهارمین فرد ثروتمند جهان شد

همچنین بخوانید: کتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس و تلاش برای آینده‌ای شگفت‌انگیز

از موفقیت های بزرگ این شرکت می توان به اولین پرتاب فضانوردان آمریکایی از خاک ایالات متحده پس از تقریباً یک دهه اشاره کرد که نخستین مأموریت پرواز فضایی انسانی توسط یک شرکت خصوصی نیز بود. این مأموریت تاریخی با نام "Demo-۲" با موفقیت دو فضانورد آمریکایی ناسا را در اوایل ماه مه به فضا فرستاد و این دو فضانورد پس از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به زمین بازگشتند.

این اتفاق قابل توجهی بود، زیرا به جهانیان نشان داد که اسپیس ایکس توانایی رفت و آمد به فضا را دارد که این شرکت را به ارائه خدمات پروازهای فضایی تجاری برای ارسال گردشگران فضایی، دانشمندان و سایر موارد نزدیک تر می کند.

همچنین بخوانید: سبک رهبری و مدیریت جف بزوس و ایلان ماسک و درس‌هایی از موفقیت آنها

این شرکت همچنین با پروژه "استارلینک" به پیشرفت‌های قابل توجهی در ارائه اینترنت ماهواره‌ای دست یافته و با تصاحب چندین قرارداد چند میلیارد دلاری و چند ساله از دولت ایالات متحده و ناسا به عنوان یکی از پرتاب کنندگان اصلی ماهواره‌های نظامی آمریکا انتخاب شده است.

با صعود "ایلان ماسک" به رده چهارم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، شرکت اسپیس ایکس تقریباً در همه ابعاد ممکن در حال رشد است و حسادت شرکت‌های رقیب را برانگیخته و محبوبیت زیادی نزد مردم پیدا کرده است.

در ادامه بخوانید: ایلان ماسک با چه دیدگاهی به موفقیت رسید؟

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید