پنج فناوری شگفت‌انگیز برای تحقق سفر به مریخ

ناسا در تلاش برای توسعه‌ی جدیدترین تجهیزات و فناوری‌ها است تا در سال ۲۰۳۰ سفر خود به مریخ را محقق کند. در نقشه‌ی راه ارائه شده توسط این آژانس به برخی موارد عجیب و شگفت‌انگیزی نیز اشاره شده بود که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

سفر شبیه‌سازی شده کاملا زنانه فضانوردان روسی به ماه!

شش زن فضانورد روسی به منظور بررسی چگونگی سازگاری بدن و ذهن زنان در سفر رفت و برگشت به ماه یک تجربه هشت روزه را در یک شاتل فضایی ساختگی آغاز کرده‌اند.

نمونه خودروهای پرنده و آینده اتومبیل‌رانی در شهر (+عکس)

اتومبیلی که بتواند در مواقع لزوم پرواز کند، یکی از آن ایده‌ها و آرزوهای بشر است که این روزها به واقعیت نزدیک می‌شود. نمونه این خودروها را که ساخته شده یا در دست ساخته‌شدن است، در این گزارش می‌توانید بیابید.

قرارداد ۱۵.۵ میلیارد یورویی چین با شرکت ایرباس

چین با امضای قراردادی با کمپانی ایرباس ۱۳۰ فروند هواپیمای ساخت این شرکت را خریداری و به ناوگان هوایی خود می افزاید. ارزش این قرارداد ۱۵.۵ میلیارد یورو گزارش شده است.

سود بالای ایرفرانس کی ال ام علیرغم وجود تنش در این کمپانی

علیرغم وجود تنش و درگیری بین سندیکاها و مدیریت گروه ایرفرانس کی ال ام بر سر اجرای طرح تجدیدساختار و حذف مشاغل، این کمپانی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بیلان مالی مثبتی داشته است.

سود عملیاتی بالای گروه خطوط هوایی بین المللی در سه ماهه سوم سال

گروه خطوط هوایی بین المللی آی ای جی (IAG) در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ سود عملیاتی معادل ۱ میلیارد و ۲۰۵ میلیون یورو بدست آورده که نسبت به یک سال گذشته ۳۴ درصد رشد دارد.

بازنشسته شدن آخرین نفر از نخستین نسل مهندسان کاوشگر فضایی وویجر

تصور کنید در دفتر کارتان با رایانه‌ای ۴۰ ساله سر و کار دارید که بخش آی‌تی شرکت حتی نمی‌داند چطور باید آن را خاموش و روشن و یا تعمیر کرد،‌ تنها شما از کار آن سردر می آورید که شما نیز درحال بازنشسته شدن هستید.

تکمیل نخستین پیاده‌روی فضایی فضانورد رکوردشکن آمریکا

اسکات کلی و کجل لیندگرن، فضانوردان آمریکایی حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نخستین پیاده‌روی فضایی خود را روز چهارشنبه (ششم آبان) انجام دادند.

آزمایش گلوله‌های هوشمند ضد پهپادهای مهاجم

آمریکا سیستم هوشمندی را مورد آزمایش قرار داده که با گلوله‌های قابل هدایت‌پذیر هوشمند، پهپادهای مهاجم را از بین می‌برد.

قرارداد ساخت نسل جدید پیشرفته‌ترین بمب‌افکن جهان منعقد شد

نسل جدید پیشرفته ترین بمب‌افکن‌های جهان با قراردادی به ارزش ۲۱.۴ میلیارد دلار توسط شرکت تجهیزات نظامی «نورثروپ گرومن» آمریکا ساخته می شود. این قرارداد میان نیروی هوایی آمریکا و شرکت نورتروپ گرومن منعقد شده تا بمب افکن برد طولانی LRS-B طراحی و ساخته شود.

برنامه شرکت آمریکایی «وال مارت» برای استفاده از پهپاد

شرکت وال مارت، صاحب فروشگاه‌های زنجیره ای در ایالات متحده آمریکا در نظر دارد به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپاد روی آورد. استفاده از پهپاد با هدف سهولت در روند حمل و نقل کالا، تحویل اجناس به مشتریان و در نهایت افزایش نفوذ در بازار در نظر گرفته شده است.

توقف فعالیت های شرکت هواپیمایی روس «ترانس‌آیرو»

شرکت هواپیمایی «ترانس‌آیرو»، دومین شرکت هواپیمایی روسیه روز دوشنبه پروازهای خود را متوقف کرد. دولت روسیه ماه گذشته از بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور یعنی آیروفلوت خواسته بود تا نسبت به نجات این شرکت دخالت کند. اما این اقدام بی نتیجه گزارش شده است.

پیامدهای کشف آب در مریخ برای مسافران سفر بی‌بازگشت

پس از اعلام کارشناسان ناسا دال بر یافت شواهدی از وجود آب بر سطح سیاره مریخ و اینکه احتمال دارد مخازن آب زیر زمینی عظیمی زیر سطح مریخ وجود داشته باشد، این فرضیه مطرح شده است که فضانوردان می‌توانند اقامتی طولانی در سطح مریخ داشته باشند.

با هواپیمای رییس جمهور آمریکا آشنا شوید (+عکس)

این هواپیما از نوع بوئینگ 747-200/400B بوده که دارای تغییرات بسیار زیادی است. نوع VC-25 آن از نمونه های سفارشی ارتش است. این هواپیما قادر به سوخت گیری هوایی است و دارای چندین راه ارتباطی متفاوت می‌باشد.

تکمیل مونتاژ کاوشگر نمونه‌بردار جدید ناسا

شرکت لاکهید مارتین نخستین مونتاژ کاوشگر بدون سرنشین، فضای عمیق ناسا را تکمیل کرد. فضاپیمای OSIRIS-Rex که قرار است در سپتامبر 2016 به فضا پرتاب شود، در سال 2018 با سیارک نزدیک زمین Bennu دیدار خواهد کرد.

اتمام موفقیت‌آمیز فاز بررسی طرح بحرانی سیستم پرتاب فضایی

ناسا از مرحله نهایی طراحی موشکی خبر داده که قرار است انسان را به مریخ منتقل کند. SLS مجهز به دو booster و چهار موتور RS-۲۵ است که همراه با فضاپیمای Orion ناسا برای بررسی نهایی و تا سال ۲۰۱۸ میلادی آماده پرواز خواهد شد. مرحله اصلی  SLS حدود ۲۰۰ فوت بلندی و ۲۷.۶ فوت قطر دارد.

نگاهی به گروه لوفت‌هانزا

صنعت هوایی ایران همیشه در صدر مشکلات مطرح شده در بخش حمل و نقل بوده و گه گاه حوادث کوچک و بزرگی که در این صنعت رخ داده این سوال را برمی‌انگیزد که راه حل واقعا چیست، مشکل کجا است و چطور می‌توان به رشد و شکوفایی این صنعت کمک کرد؟

افزایش پروازهای لوفت‌هانزا و هواپیمایی اتریش به ایران

طبق اعلام سایت هوانوردی آلمان، لوفت‌هانزا از این به بعد پروازی از مونیخ به تهران نیز خواهد داشت و از تابستان سال 2016، هواپیماهای بزرگتر خود را به پروازهای فرانکفورت به تهران اختصاص خواهد داد.

نرم‌افزار کامسول مولتی‌فیزیکس (+دریافت فایل آموزش)

نرم افزار کامسول (COMSOL) با نام کامل کامسول مولتی‌فیزیکس (COMSOL Multiphysics) یک مجموعه کامل شبیه‌سازی است که می تواند معادلات دیفرانسیل سیستم‌های غیرخطی را توسط مشتق‌های جزئی روش المان محدود در فضاهای یک، دو و سه‌بعدی حل نماید.

ژاپنی‌ها پرنده‌های اوریگامی ساختند (+ویدئو)

شرکت RHOM پرنده‌ای را با نام «اوریزورو» (Orizuru) طراحی کرده که با روش اوریگامی ساخته شده است. این پرنده‌ی کاغذی شبیه به پرنده بال می‌زند و پرواز می‌کند.

انجمن علمي هوافضا در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد

در اسفند ماه 1392، انجمن علمي هوافضا در دانشکده‌ی فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد پایه‌گذاری شد و در تاريخ 28 اردیبهشت 1394 نخستین نشست مجمع عمومي تشكيل شد و پس از برگزاري انتخابات، نخستين شوراي مركزي انجمن علمي هوافضا برگزیده شدند.

سریع‌ترین هواپیماهای خلبان‌دار دنیا

سریع ترین هواپیماهای همراه با خلبان دنیا را می توان معجزه های مهندسی خواند. این پرنده های آهنی قادرند با سرعت صوت در هوا پرواز کرده و حرکات چرخشی شگفت انگیزی را از خود نشان دهند.

سیاره مشتری و قمرهای آن، مقصد برنامه آینده سازمان فضایی اروپا

مأموریت سازمان فضایی اروپا با عنوان JUICE- که مخفف (Jupiter ICy moon Explorer) (کاوشگر قمرهای یخی مشتری) است – جامعترین مأموریت اکتشافی درباره این سیاره و به شکل دقیقتر درباره قمرهای آن است.

ساخت پایدارترین ارتباطات هوایی

برنامه جدید دارپا که از آن با عنوان «تطبیق شبکه پویا برای بهینه سازی ماموریت» یاد می شود به دنبال رفع مشکلات موجود در سیستم هوایی با جستجوی فناوری جدیدی است تا شبکه های مختلف بتوانند ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنند.

گرانش صفر چه تاثیری بر روی مغز دارد؟

پژوهشگران در تلاش برای درک چگونگی تغییرات مغز در فضا و راه‌های مقابله با آن‌ها، به بررسی ساختارهای مغزی و عملکرد فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرداخته‌اند که تاکنون مشکلات تعادل و توهمات ادراکی را در جاذبه تجربه کرده‌اند.

پتنت‌هایی عجیب و غریب در صنعت هواپیماسازی

تولیدکنندگان هواپیما همواره در تلاش هستند تا شرایط را بهتر ساخته و به طور مداوم پتنت هایی را برای نوآوری های جدید ثبت می کنند. به عنوان مثال، ایرباس یکی از بزرگترین شرکت های هوافضا به تازگی اعلام کرده است که سالانه بیش از 600 پتنت ثبت می کند.

این خودرو باند فرود پهپاد دارد

شرکت خودروسازی Rinspeed سوئیس که همه ساله خودروهای مفهومی با طرح های عجیبی طراحی و روانه نمایشگاه خودروی ژنو می کند این بار و برای نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) سال ۲۰۱۶ لاس وگاس قصد دارد با خودرویی خاص یکه تازی کند که مهمترین ویژگی آن جفت شدن با یک فروند پهپاد است.

ماهواره مکعبی آژانس فضایی اروپا آماده‌ی آغاز به کار

این خبر در حالی منتشر شده که این ماهواره مکعبی از تاریخ ۵ اکتبر ماه در ایستگاه فضایی بین المللی تست های تکنولوژی رادیویی جدیدی را به منظور ردیابی هواپیماهای غیرنظامی در مناطق غیر قابل دسترس و همینطور اندازه گیری کیفیت سیگنال های ماهواره ای از راه دور را پشت سر گذاشته بود.

رونمایی از سیستم حمل و نقل تمام برقی در آسمان اروپا

هواپیمای جدیدی طراحی شده که در آینده برای توسعه نقل و انتقالات در مناطق شلوغ اروپا به کار گرفته خواهد شد. این هواپیمای جدید که HY۴ نام دارد توسط پژوهشگران مرکز هوافضای آلمان طراحی شده و به نظر می رسد به زودی نیز ساخت آن آغاز شود.

ششمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه هاي هوافضايي دانشگاه صنعتي شريف، 1394

ششمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی با تلاش قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در روزهای 15 و 16 بهمن‌ماه 1394 در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری