رونمایی از هواپیمای آتش‌نشانی تا اواخر آبان ماه

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی از رونمایی هواپیمای آتش‌نشانی تا اواخر آبان ماه سال جاری خبر داد.

نخستین دوره آموزشي تربيت مدرس امنيت هوانوردي

اولين دوره آموزشي تربيت مدرس امنيت هوانوردي در كشور با حضور اساتيد مدعو از سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو) برگزار مي شود.

نام یو اس ایرویز به تاریخ پوست

با آخرین پرواز به شماره ۱۹۳۹، سال آغاز به کار یو اس ایرویز، از سان فرانسیسکو به فیلادلفیا در روز جمعه نام این شرکت هواپیمایی برای همیشه به تاریخ پیوست. از این پس وب سایت خرید بلیط این شرکت با وب سایت شرکت امریکن ایرلاینز ادغام می شود تا بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان شکل گیرد.

پدر شاتل فضایی در سن 97 سالگی درگذشت (+عکس)

جورج ادوین مولر رهبر نخستین ماموریت فرود سرنشین دار در ماه و پدر شاتل فضایی پس از یک بیماری کوتاه مدت در سن 97 سالگی درگذشت. خانواده مولر، مرگ وی را در روز سه شنبه (21 مهر) تائید کرده اند.

رکورد اقامت آمریکایی‌ها در فضا شکسته شد

اسکات کلی، فرمانده فعلی ماموریت اکسپدیشن 45 ایستگاه فضایی بین‌المللی، توانسته رکورد بیشترین زمان حضور توسط یک فضانورد آمریکایی را در این آزمایشگاه مداری بشکند.

روسیه یک ماهواره ترکیه را به فضا پرتاب کرد

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: ماهواره مخابراتی «تورکسات-4بی» با یک ماهواره بر روسی از نوع «پروتون-ام» از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

ورود فناوری پیشرفته سامانه ناوبری فضایی «بیدو» به ایران

شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) اعلام کرد: فناوری پیشرفته سامانه ناوبری فضایی «بیدو» با امضای تفاهم نامه ای بین ایران و چین وارد کشور می شود.

ماهنامه صنایع هوافضا، شماره 111، مهر 94

دربرگیرنده‌ اخبار و مطالب روز و مقالات علمی حوزه هوافضا
گزارش جامع از نمایشگاه ماکس 2015
توزیع در گیشه‌های روزنامه فروشی سراسر کشور

برنامه‌ی پنج ساله سازمان‌های فضایی اروپا و روسیه برای ایجاد مراکز دائمی اقامت انسان در سطح ماه

آژانس فضایی اروپا و همتای روس آن اعلام کردند در یک همکاری مشترک کاوشگری را به کره ماه می فرستند. این عملیات لونا ۲۷ نام دارد و به گفته این دو آژانس فضایی تا پنج سال دیگر عملی خواهد شد.

آغاز ماموریت ریزماهواره‌‌ی مکعبی ناسا

ماهواره مینیاتوری جدید ناسا که هفته گذشته به فضا پرتاب شده بود، با زمین تماس گرفته و قرارگیری در مدار و آغاز ماموریتش را تایید کرد.

رؤیای ارتباطات لیزری در فضا محقق می‌شود

ایده جایگزین سازی این سیستم با پرتوهای لیزری از مدتها پیش مطرح بوده و حالا به نظر می رسد با پروژه آژانس فضانوردی اروپا این ایده رنگ واقعیت به خود گرفته و ارسال اطلاعات در فضا با سرعتی ماورای تصور صورت گیرد.

خطوط هوایی سنگاپور در پی را‌ه‌اندازی طولانی‌ترین مسیر پروازی جهان

شرکت هواپیماسازی ایرباس هفت فروند هواپیمای A۳۵۰-۹۰۰ در اختیار خطوط هوایی سنگاپور قرار می دهد تا با راه اندازی طولانی ترین مسیر پرواز تجاری جهان، تحولی بزرگ در صنعت حمل و نقل هوایی جهان روی دهد.

نخستین مجموعه استانداردهای ملی فضایی ایران منتشر می شود

رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نخستین مجموعه استانداردهای ملی فضایی ایران به زودی با اخذ شماره ملی استاندارد منتشر می شود.

انتشار ماهنامه «فناوری فضایی»، شماره 1، مهر 94

شماره يك ماهنامه علمي، خبري و تحليلي فناوري فضايي به مناسبت هفته جهانی فضا، با مطالبی جذاب و متنوع در حوزه فضا و فناوری‌های فضایی، آخرین اکتشافات و پیشرفت‌های این حوزه، منتشر شد.

آغاز پرواز پایانی مدارگرد کاسینی به دور قمر انسلادوس

ماموریت مدارگرد کاسینی ناسا به زحل که در سال 1997 پرتاب شد، تا کنون 18سال و 3 ماه به طول انجامیده است که توسعه قابل توجهی در برنامه زمانی اولیه چهار ساله آن بشمار می‌رود.

بررسی 50 سال آرزوی سفر به مریخ (+عکس)

این روزها تب مسافرت به سیاره سرخ در محافل علمی و فضایی بالا گرفته ‌است و برنامه‌ها هر روز تغییرات و پیشرفت‌های خود را اعلام می‌کنند. آنچه می‌خوانید تلاش‌هایی است که طی 50 سال گذشته برای دستیابی به مریخ انجام شده است.

نسل جدید هواپیماهای بویینگ با سبک‌ترین فلز جهان

«ریزتورینه» (Microlattice) یک ساختار پلیمری سلول باز سه‌بعدی است که از لوله‌های فلزی کوچک توخالی ساخته شده و نشانگر یک الگوی مورب ضربدری با فضاهای باز بسیار کوچک است.

ارسال خاطرات دیجیتالی به ماه با موشک

برنامه جدید ارسال حافظه دیجیتال به ماه موسوم به پروژه Moonspike برای نخستین بار با بودجه مردمی و با طراحی کریس لارمور، کارآفرین آمریکایی و کریستین ون بنگزتون، طراح سابق پروژه فضاپیمای زیرمداری اجرا شده است.

رونمایی از نسل جدید دریچه اتصال ایستگاه فضایی بین‌المللی

سیستم جدید دریچه پهلوگیری و الحاق ایستگاه فضایی بین‌المللی موسوم به سیستم 2 IDA قبل از ارسال و نصب در ایستگاه باید مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

ربات‌ چهارپایی که با کمک پهپاد هدایت می‌شود

به گزارش ایسنا، استفاده از ربات در مناطق سخت‌گذر و مناطقی که برای ورود انسان خطرآفرین است، امروزه کاربرد زیادی دارد، اما گاهی بعضی از مناطق برای ربات‌ها هم دشوار بوده که استفاده از پهپاد در این مکان‌ها بسیار مفید است.

آخرین یافته‌های کاوشگر نیوهورایزنز؛ آسمان آبی و دریاهای یخ زده سطح پلوتو

بر پایه‌ی آخرین اعلامیه ناسا درباره اکتشافات پروژه «نیوهورایزنز» به معنی «افق‌های نو»، آسمان سیاره کوتوله پلوتو، آبی و سطح آن پر از دریاهای مملو از آب یخ‌زده است.

شبیه ساز ترکیبی ناسا برای آموزش خلبانان

این سیستم مانند عینک های واقعی است و مانند عینک های ایمنی دیجیتالی خلبانان، ترکیبی از جهان واقعی را در گرافیک های کامپیوتری و در داخل صفحه نمایش هدست برای کاربران به نمایش می گذارد.

پرتاب ماهواره دانشجویان چین به فضا

انشجویان دانشگاه فنی و مهندسی نانجینگ چین به طور مستقل و با استفاده از قطعات تجاری، این ماهواره را تولید کرده و آن را Nanligong-1 نامگذاری کردند که مخفف نام دانشکده آن‌ها در چین است.

طرح اولیه خودروی آیرودینامیک هوشمند شرکت مرسدس بنز (+فیلم و عکس)

شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان خودروی مفهومی Concept IAA (خودروی آیرودینامیک هوشمند) را برای رونمایی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آماده کرده که مهمترین ویژگی آن تغییر شکل خودرو در سرعت های بالاست.

رونمایی از سیستم جدید برای جلوگیری از برخورد پهپادها با هواپیماها

با توجه به افزایش تعداد علاقمندان به پهپاد‌های کنترل از راه دور در شهرها، خطر ورود این پرنده‌ها به محیط فرودگاه‌ها و احتمال برخورد با هواپیما‌ها نیز افزایش یافته است.

رقابت عمومی ناسا برای طراحی لباس‌ فضایی سفر به مریخ

مسئولان ناسا برای آزمایش مقاومت مواد به کار رفته در نمونه جدید لباس فضایی اقدام به برگزاری رقابتی آزاد برای عموم مردم با اختصاص جایزه 15 هزار دلاری کرده‌اند.

راهبرد ۳ مرحله ای ناسا برای رسیدن به مریخ

در بیانه جدید ناسا آمده است: این استراتژی افق چشم انداز اهداف ما را نشان می دهد که در آن به فاکتورهای مختلفی از جمله بودجه، اولویت های سیاسی، دستاوردهای جدید علمی و فناورانه توجه خاصی می شود.

کاوشگرهای فضایی ایران احیا می‌شوند

معاون فناوری سازمان فضایی ایران از احیاء و فعال کردن کاوشگر های فضایی به عنوان برنامه های این سازمان خبر داد و آخرین وضعیت ماهواره «ناهید» را تشریح کرد.

ماجراجویی در زمین برای شبیه‌سازی سفر به مریخ

در مورد تفاوت شخصیت ها و تجربیات افراد این گروه شش نفره جالب است بدانید که هریک از آنها تخصص های متنوعی دارند که عبارت است از فیزیک، اختر زیست شناسی، معماری، خاک شناسی، خلبانی و خبرنگاری.

ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی در دستور کار پژوهشگاه فضایی ایران

رییس پژوهشگاه فضایی ایران، طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجش از دور را از برنامه‌های اصلی این پژوهشگاه عنوان کرد.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری