سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران

دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در راستای رشد و ارتقای علوم و فناوری هوافضای کشور، سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران را در اسفند ماه 1392 برگزار می­‌نماید.

سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران

دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در راستای رشد و ارتقای علوم و فناوری هوافضای کشور، سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران را در اسفند ماه 1392 برگزار می­‌نماید. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به تارنمای کنفرانس به نشانی www.aero2014.ias.ir مراجعه نمایید.

 

نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فناوری‌های نوین سنجش از دور، نقشه‌برداری و تصویربرداری هوایی

نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فناوری‌های نوین سنجش از دور، نقشه‌برداری و تصویربرداری هوایی، در تاریخ 14 و 15 آبان 1392 در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به تارنمای www.aerialmapping.ir  مراجعه نمایید.

.

چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران

 

چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران از مورخ 5 تا 8 آذر ماه 1392 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به تارنمای www.tehranairshow.ir  مراجعه نمایید.

 

ماهواره«شریف»در صف پرتاب سازمان فضایی ایران

رییس دانشگاه‌ صنعتی شریف از تحویل SharifSAT به سازمان فضایی ایران تا ماه آینده خبر داد.

دریافت نرم‌افزار ++Notepad

با این نرم‌افزار آسان‌تر برنامه‌نویسی کنید.

نرم افزار کتیا (CATIA)

هنگامی که وارد محیط کاری نرم‌افزار  CATIA می‌شوید، با فهرستی از برنامه‌های متفاوت روبرو می‌شوید که آموختن هرکدام از آن‌ها لازمه‌ی یادگیری تخصص خاصی می‌باشد. پس باید تا کنون متوجه شده باشید که آموختن نرم‌افزار CATIA به طور کامل امکان‌پذیر نمی‌باشد و افراد گوناگون هر کدام در زمینه‌ی کاری و تخصصی خود می‌توانند بخشی از نرم‌افزار را فرا بگیرند.

«کنجکاوی» پرتره خود را از مريخ مخابره کرد/ دانشمند ناسا: مریخ، شبیه خانۀ ما «زمین» است

مسئولان هدایت کاوشگر سازمان ملی هوافضای آمریکا، ناسا با نام «کیوریاسیتی» یا «کنجکاوی» از موفقیت عملیات فرود آن ابراز خشنودی کردند. این سازمان پس از دریافت نخستین تصاویر از مریخ‌نورد «کنجکاوی» می‌گوید این سیاره همانندی بسیاری به زمین دارد. یکی از موضوع‌هایی که کارشناسان مأموریت دو و نیم‌ میلیارد دلاری کاوشگر ناسا را مشغول کرده، تعیین مسیر بعدی حرکت آن بر سطح مریخ است. بعضی از دانشمندان ناسا می گویند که ممکن است در گذشته مریخ برای موجودات ذره بینی قابل زیست بوده باشد. منبع: انتخاب

نخستین دوره مسابقات سراسری پهپاد دانشجویی در شمال‌غرب

به منظور گسترش علوم وابسته به طراحي و ساخت وسايل پرنده، دانشگاه صنعتي مالک اشتر يک دوره مسابقه طراحي و ساخت هواپيماي بدون سرنشين را برگزار مي‌کند. این مسابقات در 15 بهمن 1391 دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار می‌شود.

نخستین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران

برای ارائه‌ی دستاوردهای تحقیقاتی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران صنعتی و دانشگاهی و هماهنگی و هم‌فکری و ارتقاء سطح دانش و فناوری در دو زمینه‌ی تحقیقاتی سیستم‌های پیشرانش هواپیما و حمل و نقل فضایی، اولین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دوازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران

 

دوازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران در ۱۳۹۱ است به میزبانی دانشکده‌ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) برگزار می‌شود. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به پایگاه اینترنتی کنفرانس به نشانی http://aero2013.ias.ir  مراجعه نمایید. آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات دوصفحه‌ای ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ می‌باشد.

پژوهشكده علوم و فناوری فضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

پژووهشکده علوم و فناوری فضا به منظور پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه طراحی، ساخت و کاربرد محصولات فضایی و اجرای پروژه­‌های فضایی با تصویب شورای گسترش آموزش عالی با پشتیبانی سازمان فضایی ایران، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بنیان نهاده شد.

سومین دوره مسابقات دانش آموزي طراحی و ساخت سامانه هاي هوافضايي دانشگاه صنعتي شريف

سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی در بخش دانش‌آموزی به همت قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشکده‌ی مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف در آبان ماه ۱۳۹۱ برگزار می‌شود.

نخستین دوره مسابقه ایده‌های نو، ارسال سرنشین به ارتفاع زیرمداری زمین

مجتمع هوافضاي دانشگاه صنعتي مالك اشتر با پشتیبانی ستاد توسعه فناوري هوافضا «نخستین دوره مسابقه ایده‌های نو، ارسال سرنشین به ارتفاع زیرمداری زمین» را برگزار می‌کند. آخرین مهلت ارسال ایده‌ها 10 مرداد 1391 است. 

نخستین دوره مسابقه ایده‌های نو، ارسال سرنشین به ارتفاع زیرمداری زمین

 

مجتمع هوافضاي دانشگاه صنعتي مالك اشتر با پشتیبانی ستاد توسعه فناوري هوافضا «نخستین دوره مسابقه ایده‌های نو، ارسال سرنشین به ارتفاع زیرمداری زمین» را برگزار می‌کند. آخرین مهلت ارسال ایده‌ها 10 مرداد 1391 است. برای آگاهی بیشتر به پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی http://irasri.ir مراجعه کنید.

آزمایش نسل جدید موتورهای موشکی فالکون

 

شرکت خدمات فضایی خصوصی SpaceX آمریکا موفق شد نسل جدید موتورهای موشکی را برای موشک فالکون سنگین و فالکون 9 آزمایش کند. در آزمایشی که در کارخانه SpaceX انجام شد موتور Merlin 1D به آتش و شلیک کامل مورد نیاز برای ماموریت‌های فضایی دست یافت. تولید آتش این موتور به مدت 85 ثانیه با 147 پوند نیروی رانش، بود؛ این میزان برای پرتاب یک موشک فالکون 9 کافی است.

شوالیه سفید ماهواره و توریست به فضا می‌برد

شرکت ویرجین گلکتیک اعلام کرده قصد دارد همگام با پرتاب کشتی فضایی دو، یک محموله شامل ماهواره‌های تجاری کوچک را نیز در مدار قرار دهد. ریچارد برنسون، مالک بیلیونر شرکت ویرجین گلکتیک اعلام کرد قصد دارد کار خود را در زمینه ماهواره های کوچک تجاری آغاز کند. وی همچنین اعلام کرد در جریان نمایشگاه هوایی که قرار است ماه آینده در بریتانیا برگزار شود تغییرات طراحی ایجاد شده در فضاپیمای توریستی خود با نام کشتی فضایی دو (SS2) را در معرض نمایش قرار خواهد داد. منبع: هیتنا

نخستین پرواز سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی چین تا یک ماه آینده

 

رسانه‌های دولتی و سازمان پرواز فضایی سرنشین‌دار چین از برنامه پرتاب فضاپیما در نخستین مأموریت سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی این کشور در نیمه ماه ژوئن خبر داده‌اند.
یک موشک لانگ‌مارچ 2F به انتقال سه فضانورد بر روی یک کپسول شنژو 9 برای نخستین الحاق فضایی سرنشین‌دار چین در ایستگاه فضایی کوچک تیانگونگ-1 خواهد پرداخت.
منبع: هیتنا

چشم فانتوم پرواز کرد

سرانجام هواپیمای هیدروژنی بدون سرنشین چشم فانتوم (PhantomEye) ساخت شرکت بویینگ نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و به مرحله پرواز پایانی نزدیک‌تر شد. این هواپیما در 1 ژوئن از مرکز پژوهش‌های پروازی درایدن ناسا واقع در پایگاه هوایی ادواردز کالیفرنیا پرواز خود را آغاز کرد و تا ارتفاع 4080 پایی اوج گرفت و در مسیر سِیر (کروز) به سرعت 62 نات رسید. این پرواز در مجموع 28 دقیقه به طول انجامید ولی پس از فرود بر بستر یک دریاچه خشک، ارابه‌های فرود این هوایپما در اثر برخورد با حفره‌های زمینی شکسته شد. منبع: هیتنا

برتری مولفه‌های انسانی یا ضعف هواپیماهای بدون سرنشین؟

هدف از ساخت هواپیماهای بدون سرنشین حذف عامل انسانی از نبردهای هوایی و عملیات‌های تجسسی و در کل کاهش خطرات احتمالی برای خلبانان بوده است. اما آیا هواپیماهای بدون سرنشین می توانند هواپیماهای سرنشین‌دار را حذف کرده و جایگزین مطمئنی برای آن‌ها باشند؟

مدل‌سازی و شبیه‌سازی دینامیک وسایل هوافضایی

نویسنده: پیتر اچ زیبفل
برگردان: دکتر فریبرز ثقفی، مهندس محمد فتحی
ناشر: موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف
قطع: وزیری

نخستین كنفرانس ماهواره براي توسعه پايدار

اولين كنفرانس ماهواره براي توسعه پايدار در مهر ماه 91 توسط قطب علمي مخابرات دانشگاه صنعتي اميركبير (پلی‌تکنیک تهران) برگزار مي‌شود.

رونمایی از هواپیمای جت دوربرد سسنا

شرکت هواپیماسازی سسنا، جت اداری دوربرد خود را در نمایشگاه هوانوردی اداری اروپا (EBACE) به نمایش گذاشت. این جت اداری که Citation Longitude  نام دارد در حالی در سوییس به نمایش در آمد که ویژگی‌های جالبی در کابین خلبان خود از جمله کنترل لمسی از طریق یک نمایشگر را دارد. نیازمندی‌های لازم برای انجام پروازهای میان‌قاره‌ای در بردهای بالا بر روی این هواپیما قرار داده شده است. این پرنده که دارای ابعادی میانی است، بردی در حدود 4000 مایل را دارد و می‌تواند به سرعت کروز (سِیر) بیشینه‌ای برابر 490 نات برسد، همچنین این هواپیما می‌تواند به عدد ماخ 0.86 در سرعت بیشینه خود برسد. منبع: هیتنا

نخستین کنفرانس ملی آیرودینامیک و هیدرودینامیک

سازمان صنایع هوایی (پژوهشکده سازمان) و دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد اولین کنفرانس ملی آیرودینامیک و هیدرودینامیک را در نیمه دوم مهر ماه سال 1391 با مشارکت بخش‌های مختلف هوایی و فضایی، دریایی و دانشگاه‌ها برگزار نماید.

پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف

پژوهشکده شهید رضایی در سال 1378 بنیاد گذاشته شد. انجام فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی جهت بی‌نیاز ساختن کشور در زمینه‌های گوناگون و کمک به برقراری ارتباط درست میان صنعت و دانشگاه و آماده کردن نیروهای تحصیل‌کرده جوان برای ورود به محیط کار، از جمله ماموریت‌های این پژوهشکده می‌باشد.

سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین

دومين دوره مسابقه طراحي و ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين همانند دوره‌های پیشین برگزار  می‌شود. مهلت نام‌نویسی در این مسابقات 30 اردیبهشت تا 10 خرداد 1391 می‌باشد. پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شريف، ستاد هوافضا و سازمان صنایی هوایی از برگزارکنندگان این مسابقه هستند.

سومین دوره‌ی مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین

 

سومین دوره مسابقه طراحي و ساخت هواپیمای بدون سرنشین همانند دوره‌های‌ پیشین برگزار می‌شود. مهلت نام‌نویسی در این مسابقه از 30 اردیبهشت تا 10 خرداد می‌باشد. پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شريف، ستاد هوافضا و سازمان صنایی هوایی از برگزارکنندگان این مسابقه هستند. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به وب‌گاه این مسابقات (www.iudc.ir) مراجعه کنید.

مرگ بزرگترین ماهواره اکتشافی زمین

 

ماهواره انویسات (Envisat) به عنوان بزرگترین ماهواره اکتشافی زمین با کاربردهای غیرنظامی برای یک مأموریت پنج ساله طراحی و ساخته شده بود؛ اما توانست طی 10 سال گذشته تصاویر بی‌مانندی از فراز زمین تهیه و مخابره کند. مقامات آژانس فضایی اروپا پس از گذشت یک ماه از خاموشی ماهواره انویسات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که هیچ سیگنالی از ماهواره دریافت نشده است.

ارتقای هواپیماهای بدون سرنشین با سلاحی جدید

سلاح جدید که نوعی موشک هدایت‌شونده است با نام Shadow Hawk ساخت شرکت لاکهید مارتین از خانواده سلاح‌های سری Shadow بوده که بسیار کوچک اما با توانایی‌های بالا در نبردهای هوایی می‌باشد و می‌تواند گامی رو به جلو در نبردهای بدون سرنشین و رسیدن به سطح جدیدی از توانایی‌های هواپیماهای بدون سرنشین در انجام ماموریت‌های گوناگون باشد.
هواپیمای بدون سرنشین RQ-7B از سری هواپیماهای بدون سرنشین Shadow می‌باشد که در آزمایش‌های اولیه به عنوان حامل موشک Hawk مورد استفاده قرار گرفته است. منبع: هیتنا

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری