آخرین وضعیت پروژه طراحی و ساخت هواپیمای 72 نفره

اعتبار لازم برای ساخت این هواپیما از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی عتف تامین می شود و با تشکیل مجموعه مشترکی از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور در معاونت علمی و فناوری این طرح در مرحله طراحی قرار دارد.

تاریخ ویرایش: 15 مرداد ماه 1398

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره با تامین اعتبار از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی عتف و تکیه بر نیروی توانمند و خلاق داخلی در حال انجام است.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش عمده ای از قطعات تحریمی هواپیما در داخل کشور ساخته می شود بیان کرد: این موضوع نشان از توانمندی نیروی انسانی در این حوزه دارد که با اتکا به آن می توان مسیر پیشرفت را پیمود. البته نباید فراموش کرد که دریافت مجوزهای بین المللی یکی از نیازهای اصلی در این حوزه است که سازندگان قطعات باید به آن توجه کنند.

منطقی همچنین درباره ساخت هواپیمای ۷۲ نفره گفت: اعتبار لازم برای ساخت این هواپیما از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی عتف تامین می شود و با تشکیل مجموعه مشترکی از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور در معاونت علمی و فناوری این طرح در مرحله طراحی قرار دارد. این اقدام خود روند ساخت و طراحی هواپیما را سرعت بخشیده است. البته پیچیدگی هایی نیز در صنعت هواپیمایی وجود دارد و شرکت ها پس از اثبات صلاحیت خود باید استانداردهای لازم را دریافت کنند. اما ستاد با راه اندازی شبکه سازندگان برای تسهیل فعالیت ها در این حوزه اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید