۱۱ میلیون نام توسط کاوشگر «استقامت» به مریخ فرستاده می‌شود

مریخ‌نورد «استقامت» (Perseverance) ناسا قرار است که به زودی عازم مریخ شود اما این کاوشگر رباتیک در سفر فضایی خود تنها نخواهد بود و ۱۱ میلیون اسم را نیز به همراه می‌برد.

تاریخ ویرایش: 12 فروردین ماه 1399

کاوشگر استقامت ناسا (یا Perseverance) قرار است که به زودی عازم مریخ شود اما این ربات در سفر فضایی خود تنها نخواهد بود و ۱۱ میلیون اسم را نیز به همراه می‌برد.

۱۱ میلیون نام توسط کاوشگر «استقامت» به مریخ فرستاده می‌شود

روز گذشته ناسا اعلام کرد ۱۰۹۳۲۲۹۵ نام را روی این کاوشگر چسبانده و در نظر دارد آن را تا سه ماه دیگر به فضا بفرستد. این اسامی روی لوح‌های کوچک سیلیکونی حک شده‌اند و قرار است همگی روی صفحه‌ای آلومینیومی با پوشش محافظ چسبانده شوند تا مقاومتشان در برابر شرایط سخت آب و هوایی مریخ افزایش پیدا کند.

بخوانید: نام خود را با «مارس ۲۰۲۰» به مریخ بفرستید

اسامی حک شده روی این لوح‌ها نیز از طریق برنامه ای به نام «نام خود را به مریخ بفرستید» یا Send Your Name to Mars انتخاب شده اند؛ نوعی پویش جمعی که در آن از هواداران فضا دعوت شد نام خود را به سفری مهیج به مریخ بفرستند. صفحه آلومینیومی که این لوح‌ها روی آن قرار داده شده‌اند نیز عنوان «اکتشافگران» را روی خود دارد و در ادامه روی بدنه استقامت چسبانده می‌شوند.

بخوانید: ۹ نامزد نهایی نام‌گذاری کاوشگر مریخ «مارس ۲۰۲۰» (+نام‌های برگزیده)

این لوح‌ها درست بالای تصویری از زمین، خورشید و مریخ قرار می‌گیرند که طبق بیانیه ناسا گرچه یادآور پیوند دو جهان از طریق کاوشگر استقامت است اما نمادی است برای بزرگداشت سوابق درخشان فضاپیمای پایونیر و وویجر یک و دو.

تصویر برنده مسابقه نامگذاری برای کاوشگر مریخ مارس 2020
تصویر برنده مسابقه نامگذاری برای کاوشگر مریخ مارس 2020

نکته جالب دیگر در مورد این لوح ها آن که خلاصه‌ای از مقالات ارائه شده توسط ۱۵۵ دانش‌آموز فینالیست در رقابت انتخاب اسم برای کاوشگر استقامت نیز روی آنها حک شده است. نام این ربات در ابتدا کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ بود که به پیشنهاد برنده رقابت نام‌گذاری به کاوشگر استقامت تغییر یافت.

بخوانید: «استقامت»، نام مریخ‌نورد «مارس ۲۰۲۰» ناسا

گرچه شیوع کووید ۱۹ در سراسر دنیا و از جمله آمریکا باعث شده که ماموریت‌های فضایی به کندی پیش بروند اما خوشبختانه برنامه استقامت طبق برنامه زمانی‌اش پیش می‌رود. در هر حال اگر استقامت به موقع زمین را ترک کند تا اسفندماه امسال به مریخ می رسد و آنگاه یاده میلیون نفری که اسامی خود را به سیاره سرخ فرستاده‌اند می‌توانند این دستاورد را جشن بگیرند.

منبع

در ادامه بخوانید: مریخ‌نورد «مارس ۲۰۲۰» ناسا برای پرتاب آماده می‌شود

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید